Пътуване из Исландия – Ден 2: От Вик до Хофн

Къде се намира плажът с диамантите и какво е да видиш третият по-големина ледник в света и да паркираш колата си точно до него четете в този пътепис, част от поредицата пътеписи: „В Пика на Делта: Пътуване до Исландия през Полша и Чехия“

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –> Пътуване из Исландия – Ден 1: Златния кръг

Повече информация за маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

ДЕН 5: От Vik do HOFN

Следващият ден започна много рано при нас. Около 2 часа преди изгрев слънце (т.е. в около 8:00ч.) се натоварихме на колата и тръгнахме да пътуваме до първата забележителност за деня. Както бях споменала по-рано – така си бяхме органиирали престоя в Исландия, че големите преходи с кола да ги правим, докато е тъмно, за да не губим от светлата част на деня.

Първата ни спирка бе красивият каньон Fjaðrárgljúfur. На разположение беше безплатен паркинг и пътека, минаваща по протежение на каньона с дължина около километър и половина в едната посока. Цялото място се разглежда спокойно за около 40-50 минути. Пристигнахме там по изгрев слънце, но ни направи впечатение, че имаше и други хора, които си бяха направили така сметката да използват тъмната част от денонощието за пътуване, а светлата – за разглеждане на забележителностите. Щракнахме се с дрона, после ни направиха забележка, че не можело да пускаме дрон над главите на хората, бля-бля… все неща като за Добро утро!

После се насочихме към най-големият глетчер в Европа – Вахтнайокутъл (Vatnajokull). Той заема близо 9% от територията на Исландия и е третият по площ в света. Средната дебелина на леда е 400 м., а максималната – 1000 м. През зимните месеци в цепнатини на ледника се образуват ледени пещери, които са популярна туристическа атракция, която обаче струва не малко – минимум 250 лв./човек за 3-4 часа тур. Най-известната в този район е пещерата Breiðamerkurjökull.

Има няколко места, на които има лесен за достигане viewpoint към ледника. Ние си избрахме мястото с име Svínafellsjökull. До там може да се стигне с кола, но е необходимо много бавно и внимателно шофиране, тъй като пътят е чакълест, хвърчат камъчета и е подходящ за автомобили 4х4. Тези, които не искат да рискуват да стигнат с колите си, може да ги оставят на безплатния паркинг, който се намира на главния път 1 и оттам пеша около 1км. до viewpoint -а.

Времето беше студено и решихме, че ще пробваме да отидем с колата – та нали сме си платили за цяла камара застраховки…. Е, не беше толкова страшно. Направихме отново снимки с дрона. По някое време Симеон изгуби GPS връзката с него и го диреше някъде из далечината, а пък той точно над главата ми, но както и да е… прибрахме си летящата техника и газ към следващата забележителност.

За няколко минутки се отбихме до селцето Hofskirkja, където се намира последната църква в Исландия с торфен покрив, заобиколена от пухкави могили от гробове, приличащи на сладки тревисти неравности…

Следващите две забележителности обикновено влизат в топ 10 на местата за посещение в Исландия, а именно Лагуната на ледниците Йокулсарлон и Диамантения плаж (Jökulsárlón Glacier Lagoon + Diamond Beach). Те се намират непосредствено едно до друго и разполагат с безплатен паркинг + безплатни тоалетни. Първо отидохме до плажът, който е известен с това, че на него се намират различни по големина и форма парчета лед, отчупени от близкия ледник. Може би нищо ново няма да ви кажа, ако спомена, че имаше отново отвратително, ужасяващо силен вятър .

От Лагуната пък се виждаше и самия ледник в далечината. Поради вятъра не можахме да се насладим на спокойствие на иначе прекрасната гледка. Обикновено туровете, който са свързани с посещение на ледена пещера, катерене на ледник или просто разходка върху ледник, тръгва точно от тук.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

После продължихме към град Хофн. През днешния ден повечето гледки бяха свързани със заснежени полета, сняг, лед, бели пътища, но ето, че колкото повече приближавахме Хофн, толкова повече започна да се променя пейзажа и от зимен се промени на чисто есенен пейзаж с жълтеникави полета. Подминахме градчето, в която иначе щяхме да спим – Хофн и продължихме към залива Stokksnes и Викингското селище (Viking Village Prop), които се намираха едно до друго (на 30минути след Hofn) и които искахме да видим, преди да се стъмни съвсем.

Бяхме изненадани, че пътят до тях бе ограничен с бариера. Платихме си някакъв измислен билет, за да може да вдигнем бариерата и да продължим още няколко стотин местра по-нататък. Стигнахме селището по тъмно и се наложи да използваме фенерчетата на телефоните, за да виждаме къде стъпваме и да се ориентираме къде точно трябва да отидем. По принцип Викингското селище представлява филмов декор, но това, което заварихме беше пълна пародия – дървени бараки, пълни с боклуци, бутилки, разхвърляни предмети и т.н. Като цяло беше много разочароващо и определено не си заслужаваше излишния път.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

По околовръстния път на Исландия на различни места са поставени табели, които показват метерологичната обстановка в района – температурата на въздуха, часът и най-вече – силата на вятъра. Това е нещо напълно нормално за тази държава. Точно тази вечер табелата при Хофн, показваше, че се прогнозират много силни ветрове и урагани в източната част на Исландия. Затова и гледахме да отидем до Викингското селище и Стокнес и да се върнем възможно най-бързо, за да не ни хване някакъв силен вятър.

Живи и здрави се върнахме, малко разочаровани от кочината, която видяхме последно, но това е рискът при пътуването. Понякога нещата не са както изглеждат на снимките… В Hofn се настанихме в къща за гости Guesthouse Hvammu. Цялата къща беше само за нас, тъй като нямаше други туристи. Имахме обща баня, тоалетна, кухня, хол и ние разполагахме с всичко. По план трябваше да си направим вечерна разходка из града, но естествено беше твърде студено и затова решихме, че просто ще отидохме с колата до супермаркета да напазаруваме. Взехме си полуготови ястия, които след това досготвихме във фурната -супи, спагети, картофи.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Исландия. Виж ТУК!

Това, което ни направи впечатление не само в Хофн, но и навсякъде другаде в Исландия, е че къщичките, в които живеят хората, са изключително богато украсени с коледни лампички. Целият контур на къщата е очертан или с лампички, или със светлинна верига. Имаше много елхи на много места. Интересно е дали лампичките са само през този коледен период от годината или исландците гледат да има повече светлина в така или иначе по-дългата нощ в Исландия.

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС –> Пътуване из Исландия – Ден 3: От Вик до Seljalandsfoss

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: