Банкок – Част 2

Пътепис за Банкок – Част 2

Из „Обиколка в Югоизточна Азия“

МАРШРУТА НА ЦЯЛАТА НИ ОБИКОЛКА В ЮГОИЗТОЧНА АЗИЯ И ВСИЧКИ ПЪТЕПИСИ ЗА
СИНГАПУР, МАЛАЙЗИЯ, О-В ПУКЕТ, БАНКОК И О-В БАЛИ може да видите ТУК.

Към Първата част

Какво е да ядеш зелен и син ориз, приготвен в лодка на плаващ пазар, да видиш на живо будистки ритуални танци и да ядеш кокосов сладолед – това са само една малка част от преживяванията, които имахме по време на нашата обиколка в Югоизточна Азия.

На следващия ден бях организирала и платила онлайн за екскурзия до плаващия пазар в Damnoek Saduak – Floating Market. За целта трябваше да станем рано и да ходим 2 метро-спирки разстояние пеша, за да отидем до друг хотел, от където щяха да ни заберат с мини бусчета. Цялата екскурзия ни струваше по 50 лв./човек.

Забелязахме, докато ходихме към другия хотел, че дори и в 5:30 ч. сутринта има хора, които продават храна на улицата или дори дрехи.

И така, качихме се на мини бусчето, с което щяхме да отидем до градчето Damnoen Saduak. Пътувахме около час и половина като минахме през най-различни ниви и плантации.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Банкок. Виж ТУК!

Като пристигнахме, вече бяхме закъснели – в градчето беше не пълно, а препълнено с туристи.

Имахме около 2 часа за разходка сами. За съжаление вече нямаше свободни лодки, така че само гледахме отстрани.

Имаше толкова много лодки с туристи, и такива, на които се продаваха храна или сувенири, че разминаването на лодките беше почти мисия невъзможна. Взехме си сет от различен по цвят ориз – зелен, син и бял ориз с гарнитура манго. Оказа се неочаквано вкусно ястие.

Хигиената навсякъде обаче беше на много ниско ниво. Местните продавачи изхвърляха остатъците от чиниите в реката, а не искам и да знам как точно изплакват чиниите, за да може повторно да се използват. Децата се включваха активно да помагат на своите родители.

След като минаха двата часа ни качиха на една лодка и минахме през цялата околност. Видяхме някакви плантации и много, много бедни къщи.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

Толкова цветно, шумно, колоритно и интересно, беше навсякъде, че си позволих да щракам наволя с фотоапрата. Затова и се събраха огромно количество снимки, които сега да се чудя как да ги вмъквам в блога, че всичките ми харесват 🙂

Този плаващ пазар в градчето Damnoen Saduak, не е единствения по рода си. В миналото, плаващите мазари са били едни от основните места за търговия, затова и на други места в близост до Банкок, може да се намерят подобни плаващи пазари, но се води, че този, които ние посетихме, е най-големия с най-много лодки и за съжаление, с прекалено много туристи.

След като се върнахме от екскурзията, в Банкок отидохме до Lumpini Park и в близост до него имаше светилище на открито до едно голямо кръстовище. Беше доста оживено. Имаше религиозни песни, танци и много поклонници. Оказа се, че в близост до това място преди няколко години е имало терористичен атентат.

Последния ден от престоя ни в Банкок реших да посетим известния съботно-неделен пазар на Chatuchak.  Това е и най-големия пазар на открито в Банкок и една от основните забележителности за туристите.

Имаше голямо количество магазини, макар и да не предлагаха стоки на толкова ниски цени, колкото очаквах. От там си купихме кокосов сладолед в кокосова черупка и беше ммм много, изключително вкусен и го препоръчвам на всички, които са се запътили да ходят натам. Също така от там купихме и подарък н на нашата дъщеря за спомен от  пътешествието на мама и тати.

Вечерта прекарахме отново в центъра на Банкок като в Лумпини парк имаше безплатна аеробика, в която аз се включих, но реших да не ви показвам снимки, за да не ми се смеете 🙂

Следваща спирка от нашата Обиколка в Югоизточна Азия: О-В БАЛИ. Прочетете пътеписите за о-в Бали.

Реклама на кисело мляко или тамошния вариант на йогурт 🙂

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус до 10$ в сметката.

Има още много снимки, за които не остана място в статията, но пък може да ги видите по-долу:

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: