Пътуване с кемпер: Загубени из Тоскана

Какво е да опиташ песто с дива свиня и „панфорте“, да се разходиш по единствената изцяло запазена средновековна крепостна стена в Европа и да спиш с гледка към тоскански лозя четете в следващата част от нашето Пътуване с кемпер до Западни Балкани и Италия.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –> ДЕН 9: С кемпер из Северна Италия – Пиза и Тоскана

Повече информация относно маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

Ден 10: „ЗАГУБЕНИ ИЗ ТОСКАНА“

ПАРКИНГ ЗА НОЩУВКА – SAN GIMIGNANO – 30 км. ( 1:00ч. )

На следващата сутрин бяхме събудени от машина, която ми минаваше през този забутан междуселски път и косеше тревата, която беше израснала покрай пътя. Уау! Представяте ли си? Подобна гледка видяхме на още няколко места из Италия.

Разполагахме само с 2 дни в Тоскана и планът ни беше да разгледаме няколко малки китни градчета, винарни или замъци като пропуснем поредните големите градове като Флоренция и Сиена, а буквално се изгубим в Тоскана.  Искахме да отделим време просто да караме по тесните селски пътища и да се наслаждаваме на невероятната красота на Тоскана, на скоро окосените хълмове, балите слама, полята с лозя, маслиновите градини, безкрайните полета и стройните кипариси. Имахме предварително отбелязани няколко маршрута с панорамни пътища, през които можехме да минем и където атракцията е самият път и красотата покрай него. Така и направихме.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

SAN GIMIGNANO

Закусихме отново с гледка към Тоскана и продължихме към първия ни град в Тоскана, а именно Сан Джиминяно. Преди него се намира град Волтер, който също е интересен за разглеждане и си го бяхме отбелязали, но в последния момент решихме да го пропуснем. Влизайки в Сан Джиминяно бяхме посрещнати с доста сериозно задръстване още от главния път. Видяхме, че всички паркинги са заети и няма място за нас. Затова паркингът, където спряхме, намира в единия край на града, в жилищния нов квартал и на около 15 минути от Стария град, Безплатен е и се намира на следните координати:

43.462101      11.034
N 43°27’43.56″      E 11°2’2.39″

Сан Джиминяно е първия град, който видяхме в Тоскана и се каза най-хубавия от всички, поне според нас. Още с влизането през портите на Стария град в Сан Джиминяно атмосферата направо те оставя без дъх.  Толкова много туристи навсякъде, но някак не се беше изгубило очарованието на града.

Архитектурата е изключително интересна. За разлика от Хърватия, където много голяма част от сградите по Адриатическото крайбрежие бяха с фасада от бял камък, то тук, в Тоскана, фасадите на сградите са от жълтеникаво-кафяв камък и и отново със същата завладяваща атмосфера. Калдъръмени тесни улички, тунелчета на необичани места, гледки към Тоскана, магазини за паста и магазини за сирена и кашкавали навсякъде. Оттам си напазарувахме италианска паста за над 20 евро в различни форми и цветове, както и песто с дива свиня (!). Да, точно така – песто с дива свиня. Взехме си и италианския десерт „panforte“, който е характерен за този край на Тоскана и е с мед, лещници и бадеми. Вкусът е странен в началото, но след това те завлядява и искаш още и още.

Направи ми впечатлени колко много галерии има в това малко градче. Аз лично посетих четири галерии като някои бяха традиционни с картини, а други с разни арт инсталации и интересни проекти. Всички бяха безплатни.

След 2-3 часова разходка из града, вече беше станало време да се ориентираме към следващата ни дестинация за деня – градът Monteriggoni. Той се намирана 30 км от Сан Джиминяно, но разстоянието го взехме за почти 1 час. Имайте предвид, че пътищата в Тоскана са тесни, не много натоварени, но с много завои.

SAN GIMIGNANO – MONTERIGGONI – 30 км. ( 1:00 ч. )

Паркингът, на който спряхме в Монтериджони ни струваше 1-2 евро/час и се намираше точно в подножието на града на следните координати:

43.388     11.2249
N 43°23’16.8″     E 11°13’29.64″

Монтериджони е известен с това, че е едно от малкото селища в Европа, чиито крепостни стени са непокътнати и заобикалят изцяло Стария град. Градът е много малък, но и много китен, прекрасен. Разглежда се спокойно за 1 час. Основната забележителност са крепостните стени, по които може да се разходиш. Билетът струва 3 евро, а за деца под 7 години е безплатно. Билетът също така дава достъп и до местния военен музей.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетни места за настаняване в Тоскана. Виж ТУК!

MONTERIGGONI – ПАНОРАМЕН ПЪТ – MONTALCINO – 70 км. ( 3:00 ч. )

Времето започна да се разваля. Появиха се тъмни облаци и започна леко да вали. Затова се върнахме в кемпера и продължихме нататък. Беше време малко да покараме из тосканските панорамни пътища. Подминахме Сиена и тръгнахме по пътя от Taverne dÁrbia през Asciano до Buonconvento. Именно този път се води за един от най-красивите пътища в Тоскана според различни туристически блогове и класации и е просто задължително минаването по него. Карайки по него се насладихме на множеството хълмове с бали слама и маслинови градинки.

Имаше също така и много винарни и частни именния, до които се стигаше по тесни криволичещи пътища, а покрай тези пътища бяха израснали високи кипариси. Красота навсякъде. Разстоянието от 70 км. го минахме за 3 часа просто защото постоянно спирахме, за да снимаме. Истината обаче е, че снимките не могат да покажат колко красива е наистина Тоскана. Трябва да се отиди на място и да се усети.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

На следващите няколко снимки ще откриете още други подобни панорамни пътища, по които просто караш и се наслаждаваш:

ВТОРА НОЩУВКА В ТОСКАНА С ИЗГЛЕД: ЛОЗЯ

Малко по-малко времето напредна и се ориентирахме към мястото ни за нощувка, което се намираше на следните координати:

43.049999     11.5212
N 43°2’59.99″      E 11°31’16.31″

Намираше в близо до град Манталчино, на един полски път и до него – лозя. Рай. Страхотна красота. Паркирахме под едно дърво с гледка към лозята. От другият им край се намираше имението, където живееха собствениците. Доскоро беше валяло и гледката от напръсканите с капки лозя на фона на тъмните облаци беше зашеметяваща. Много тихо място, перфектно за нощувка.

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 11: ИЗГУБЕНИ В ТОСКАНА – ЧАСТ 2

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: