Пътепис за Италия: Един ден в Рим

Из „До Чили и обратно – едно пътуване до неизразимата природна красота

ПОВЕЧЕ ЗА МАРШРУТА НА ПЪТУВАНЕТО И КОЛКО ПАРИ НИ ИЗЛЕЗЕ ВСИЧКО – ВИЖТЕ ТУК.

ОТ ЛЕТИЩЕТО ДО ЦЕНТЪРА НА РИМ

Нашето пътешествие до Чили и Аржентина беше вече към своя край. Оставаше ни да прекараме само още един ден в Рим преди да се качим на последният ни полет от Рим за София. Кацнахме от Амстердам на летище Fiumicino, което се намира на около 35 км от Рим. Начините да се придвижим от летището до центъра на Рим бяха следните:

С влак. Suburban train има няколко спирки по маршрута и струва около 8 евро, докато Express train е директен от летището до Рим, без спирки и струва около 14 евро

С автобус. Редовните автобусни компани, които извършват трансфери между летището и Рим са: T.A.M. , Terravision и SIT Airport Bus – билетите им са на идентични цени – около 5-6 евро

С такси – 50 евро за цяла кола

Ние пътувахме с автобус на Terravision, защото сайтът им е много лесен за употреба и резервиране и защото ми харесват цветовете на автобусите 🙂

Бях резервирала през booking.com хотел Oscar rooms, който се намира много близо до Централната гара на Рим и представлява един етаж от сградата, на който са разположени четири-пет стаи. Цената беше 32 евро/стая. Стаите бяха минималистично обзаведени и със собствена баня и тоалетна. Чекирахме се в хотела, оставихме багажа и дим да ни няма.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

НАЙ-НАКРАЯ ВИДЯХМЕ ПАПАТА ВЪВ ВАТИКАНА

Беше неделя и беше време най-накрая да видим Папата, след като предния път, когато посетихме Рим по време на нашия Средиземноморски круиз, изпуснахме неговата поява за има няма 10-15 минути. Повече за това вижте ТУК. Всяка неделя Папата, Бащата на католическата църква, прави изявление на площад Свети Петър точно в 12 часа на обед. Преди няколко години имахме възможността да посетим Рим отново в неделя, но поради логистично объркване закъсняхме не успяхме да го видим. Да отидеш до Рим и да не видиш папата е голям пропуск, затова този път бяхме решили, че ще направим всичко възможно да му помахаме 🙂

Качихме се на метрото от Централна гара до спирка Ottaviano. Oт там пеша до площад Свети Петър. Oще при слизането в метро станцията на Централна гара попаднахме в голямата тъпла от хора. Никога и никъде не бях виждала подобно нещо. Трябваше да минат 3-4 влака, докато дойде нашият ред да се качим. Във влака, разбира се, всичко беше също натъпкано до краен предел.

После като тръгнахме да вървим пеша към площад Свети Петър трябваше всички да се движим с едно и също темпо, сиреч бързо, че ако на някой случайно му се случи да спре да си завърже връзките на обувките, например, следваха нецензорни изцепки на хората отзад. На предверието точно преди площад Свети Петър минахме проверка на багажа с рентген, както е по летищата – все пак влизахме в друга държава – Ватикана.

След кратко изчакване и нагласяне на всички налични камери, телефони и селфистикове, Папа Франциск най-накрая се появи. Беше на около 200 метра от нас. Речта на папата се излъчваше на живо от няколко камери разположени на различни места из площад Свети Петър. Нищо не разбрахме от речта му, защото беше на италиански, а ние освен цифрите 1,2,3 друго на италиански не знаем. Френският ни е по-добър – там знаем цели 10 думи 🙂

След това бързо се прибрахме в хотела, за да се изкъпем и починем малко. Накрая се оказа, че от умора сме заспали, денят е минал и се събудихме в 18 часа. Явно умората и недоспиването по време на цялото пътешествие си даде своето отражение, но все пак искахме да видим малка част от Рим и затова излязохме на пешеходна нощна разходка. Беше време да разгледаме зимен коледен Рим.

Това беше наше второ посещение на италианската столица. Първото беше по време на Средиземноморски круиз през далечната 2011г. и тогава отметнахме базиликата Свети Петър и Колизеума, които са може би най-известните забележителности в Рим. За този път си бях набелязала да посетим Италианския квартал Trastevere, който се намира от другия край на река Тибър и където щяхме да се потопим в автентичната италианска атосфера и кухня, но тъй като беше вече станало доста късно, решихме да го оставим за следващия път.

Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Рим. Виж ТУК!

Селфи с Папата 🙂

ВЕЧЕРНА РАЗХОДКА ИЗ РИМ

Затова тръгнахме пеша от хотела през разни тесни вътрешни улички в посока площад Навона, защото бях чела предварително, че тям щяло да има коледен базар и общо взето щяло да бъде интересно. Съвсем изненадващо, минавайки от улица в улица, се озовахме пред известните фонтани ди Треви, а след това и пред Пантеона. Тези две забележителности се намират на тясна пешеходна уличка, изключително туристически насочена и популярна. От двете страни на уличката беше пълно с магазини и малки ресторантчета тип таверни.

Избрахме заведение и седнахме да вечеряме. Направи ни впечатление, че в Рим ресторантите предлагат цели менюта на доста атрактивни цени – например салата+основно+десерт за 10 евро или салата+първо основно+второ основно+десерт за 15 евро. И така ние се спряхме на едно меню с включена салата, 2 основни ястия и десерт. Типично по италиански, обаче, тъй като менюто бе 1 и според тях това означаваше, че ще се храни само един човек сервираха на масата само едни прибори. Същата случка имахме преди време, когато посетихме Венеция. Това е някакъв странен италиански начин на мислене, който ни оставя безмълвни всеки път.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

Наоколо имаше много магазинчета посветени на Пинокио, както и такива за натурален шоколад, сапуни във формата желе и пр. Имаше оперна певица, която импровизираше пред Пантеона, а на друго място уличен артист правеше страхотно красиви картини със спрейове. Пристигайки до площад Навона ( Plaza Navona), със съжаление установихме, че т.н. коледен базар тъкмо затваряше и нямаше нищо интересно. А беше едва 21:00ч. Италианска му работа!

Връщайки се по същия път към Централна гара ни се стори, че нощно време кварталът там е доста опасен и обикалят всякакви хора. На следващата сутрин с автобус на Terravision се придвижихме до летище Чампино, откъдето се качихме на последният ни полет до София.

Това беше краят на едно изключително вълнуващо и натоварено пътешествие до другия край на света. Почти до края на света. Видяхме пустиня, ледници, вулкани, гейзери, океан. Минахме през 4 столици. Това пътуване остави траен спомен в нашата памет с неизразимата красота, която се намира в този район на нашата планета Земя.

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: