Пътуване с кемпер: Крепостта Оточец в Словения и малко от Сърбия

Какво е да се събудиш до средновековна крепост, да се топнеш в словенски термален извор, да ядеш до насита на шведска маса и то на магистрална бензиностанция и да спиш на едно от малкото красиви места край Белград, четете в следващата част от нашето Пътуване с кемпер до Западни Балкани и Италия.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –> ДЕН 13: С кемпер до Италия: Венеция

Повече информация относно маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

РАЙОНА ОКОЛО ОТОЧЕЦ

Беше пълна тъмнилка, когато паркирахме след дългото шофиране предната нощ, затова и не знаехме на какво точно място се намираме. На сутринта обаче бяхме приятно изненадани. Намирахме се на зелена ливада, близо до река, а на отсрещния бряг – интересен замък. Мда, спахме до замък 🙂 С нетърпение отидохме да разгледаме района. До замъка се стигаше по красив мост над реката, а самият замък е превърнат в 5-звезден хотел, който е популярен със своя стандарт и оригинална кухня.

Крепостта Оточец се намира на остров в река Крка, в плитките и течения и в корито на река с множество малки варовични островчета. За пръв път крепостта се споменава през 1252 г. като собственост на графство Вишня гора, а през вековете е смянала собствеността си многократно. Влязхоме във вътрешния двор да поснимаме запазената средновековна визия и след това продължихме напред.

На около 10 км. от паркинга се намираше натурален термален извор, за който научихме от приложението Maps.me. Все още не ни се тръгваше от Словения, затова решихме да го посетим. Минахме през няколко китни словенски селца и накрая спряхме на голям безплатен паркинг до една църква. Оттам до извора са 10 минути като се минава през разни поля и ниви. Самият термален извор не ни впечатли особено, най-малкото защото очаквахме да е топъл, а той си беше доста студен, но все пак беше интересно изживяване.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

Ден 14: ОТОЧЕЦ – BOLJEVCI – 460 км. ( 7:00 ч. )

Оттам продължихме пътя си към България. Малко преди словенско-хърватската граница спряхме на бензиностанция Čatež да заредим, но там се предлагаше възможността да се храниш на шведска маса срещу някаква конкретна сума. Не бяхме особено гладни, но като видяхме това, веднага огладняхме 🙂 Възползвахме се от предложението и останахме много доволни. Сити продължихме през Хърватска, подминахме Загреб и влязхоме в Сърбия – всичко по магистралата. Влизайки в Сърбия последва архитектурен и ландшафтен шок. От прекрасна Словения и Хърватска, то в Сърбия попаднахме на неизмазани къщи, буренясали зелени площи, липса на тротоари, лоша пътна настилка и още куп неуредици.

Затова искрено се надявахме мястото, на което бяхме решили да нощуваме, да е що годе прилично и най-вече чисто. Паркингът се намираше край Белград в градчето Boljevci на брега на река Сава. Мястото беше добре уредено със зелена полянка, детска площадка, чешма и много дървета, които да пазят сянка. В близост имаше малък кей с рибарски лодки. Координатите на паркинга са:

44.716633      20.222474
N 44°42’59.87″      E 20°13’20.9″

И така, насладихме се на спокойна вечеря, докато децата играеха на детската площадка във формата на кораб, после всички задружно се люляхме на тамошните люлки, а Чарли през цялото време лаеше след всичко живо и моторно ( да се разбира МПС ) :). Каква идилия!

КЪМ ПОСЛЕДНИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 15: ОБРАТНО У ДОМА

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: