С кемпер из Хърватия – От Трогир през Задар до Фузине

Какво е да чуеш с ушите си как морето свири, да прекосиш Динарските планини и да стъпиш на коритото на изсъхнало езеро, четете в следващата част от нашето Пътуване с кемпер до Западни Балкани и Италия.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –> ДЕН 5: Организиран тур из Трогирския архипелаг и Синята лагуна

Повече информация относно маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

Ден 6. ТРОГИР-ЗАДАР – 158 км. ( 2:30 )

През този ден ни предстоеше доста път – трябваше да се придвижим от Трогир възможно най-близо до Италия.

ГРАД ЗАДАР

Бяхме си отбелязали предварително, че искаме да разгледаме град Задар, който се намира по пътя ни към Италия. Разстоянието до него е около 160 км. и го взехме за 2 часа и половина по магистралата.

Мястото, на което паркирахме кепмера в Задар, се намира на следните координати:

44.114.119     15.238089
N 44°6’50.82“    E 15°14’17.12″

Представлява огромен безплатен обществен паркинг за тирове, камиони, кемпери и леки автомобили. Има доста места на сянка и се намира на 15-20 минути пеша от Стария град на Задар. Има и други безплатни опции за паркиране на кемпери в града. Нашето място не беше от най-подходящите, тъй като пътят ни към Стария град ни преведе през разни не толкова приятни места…

Бях чела из разни пътеписи, че Задар е много хубав град, но за нас обаче градът се оказа огромно разочарование – липстваше атмосфера и красива архитектура. В Стария град например почти липстват тесни павирани улички, които да предадат своя уникален чар на града.

Също така Задар е един от 5-те най-големи градове в Хърватия и може би затова ни се стори доста мръсен и неподдържан.

ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНОСТИ В ЗАДАР

Една от забележителностите в Задар е Римския форум, от който бяха останали много колони и руини, по които редовно се катерят и играят деца. Липсваха знаци тип „Не пипайте“, затова всеки от нас можеше да седне на древна колона отпреди 2000 години. Самият площад е през 1 в.пр.н.ера, и е бил с размери 45 на 90 метра.

Други забележителности в Задар са Църквата Св. Донат ( която е една от най-добре запазените пре-римски сгради в света ), Катедралата Св. Анастасия, Университета на Задар датиращ още от 1396 г., Археологическият музей.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

Най-популярната атракция в Задар обаче е т.н. Морски орган. Експерименталният музикален инструмент е създаден през 2005 г. от хърватския архитект Никола Башиш и му носи множество награди за урбанизъм. Той се намира на крайбрежната улица и тайната на мелодията е в 35-те метални тръби под водата, които са скрити в стълбите, които слизат към морето и използват енергията на вълните, за да създават всеки път различна мелодия и се чуват предимно дисонантни звуци.

До Морския орган има и друга интересна артинсталация наречена „Поздрав към слънцето“ където 20-22-метров кръг символизира Слънчевата система и през нощта свети в различни цветове от вградените фотоволтаични клетки.

Определено е интересно да се види и чуе, но честно казано не съм сигурна доколко си заслужава посещението на Задар само заради тези две артинсталации.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Задар. Виж ТУК!

ЗАДАР – FUZINE ( в района на Риека ) – 300 км. ( 4:00 ч. )

След Задар потеглихме по магистралата към Риека като бяхме решили да караме възможно най-много и да стигнем максимално близо до Италия. Хърватските магистрали са в много по-добро състояние от тези в БГ. Пътят от Задар към Риека минава през красивите Динарски планини и от самата магистрала се открива впечатляваща гледка.

Мястото, на което решихме да нощуваме, се намира в градчето Фузине, малко преди Риека и е със следните координати:

45.3125      14.7169
N 45°18’45.0“     E 14°43’0.83“

Представлява малък паркинг на брега на огромно езеро, а в далечината се виждаше надлез, по който минаваше магистралата и трафика по нея. Паркингът е равен, достатъчно широк за кемпер. Това място явно много се посещава от местните, които живеят във Фузине и затова има обособени кътове с дървени маси и пейки с изглед към езерото. Като цяло е много приятно облагородено местенце както за отдих, почивка и семеен излет, така и за разходка и спорт.

Пристигайки на мястото обаче вместо езеро с вода заварихме пресъхнало езеро без грам вода. Коритото дори се беше напукало от сушата и само на някои места имаше малко кал и ние, разбира се, се набутахме точно там, където беше калта 🙂 Мда. в типично наш стил…

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

След кратката ни разходка из коритото на езерото, си направихме вечеря, седнахме на една дълга дървена маса, хапнахме, пийнахме и ние като нормалните хора. Когато пристигнахме имаше още 3-4 семейства, които си почиваха на това място или си бяха направили пикник и още толкова хора, които се разхождаха в района, но с течение на времето по свечеряване хората намаляха и вече след залез останахме само ние на паркинга. Мястото е много тихо, идеално за нощувка и се оказа, че това е едно от най-хубавите места, на които спахме по време на нашето кемпер приключение.

Минавайки транзитно през Фузине, ни направи голямо впечатление, че архитектурата в това малко градче се различава значително от това, което видяхме до този момент в Хърватска – тук къщите са еднофамилни на един или два етажа, чиито фасади вече не са от бял камък, а са боядисани в много свежи и разнообразни цветове.

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 7: ЕЗЕРОТО ГАРДА И PAPCO NATURA VIVA

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: