ПЪТЕПИС за остров КЕФАЛОНИЯ, Гърция

ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС ЗА ЛЕФКАДА– Прочетете ТУК

ПОВЕЧЕ ЗА МАРШРУТА НА ОБИКОЛКАТА ИЗ ЙОНИЙСКИТЕ ОСТРОВИ И КОЛКО ПАРИ НИ ИЗЛЕЗЕ ВСИЧКО – ВИЖТЕ ТУК.

Вече бяхме разгледали о-в Корфу и о-в Лефкада и сега ни предстоеше да видим и остров Кефалония. Фериботът тъгваше от Нидри (Лефкада) до Фискардо (Кефалония).

Град Фискардо беше най-прекрасното място из цяла Кефалония, което посетихме. Едно от най-китните градчета в Гърция, в които сме били. Фискардо се познава по цветно боядисаните къщи и малкото китно пристанище и множеството малки магазинчетата. Много красива архитектура и цветове.

Оттам продължихме през плажовете Фоки и Миртос, за които ще прочетете малко по-надолу, и стигнахме Песада ( Pessada ), където се намираше нашия хотел – Lygies Studios. По пътя видяхме Lidl и като невидели три пъти се връщахме там да пазаруваме. Оказа се, че цените в Lidl Гърция и този в България са абсолютно едни и същи. Например някакви дънки, които в Гърция струват 10 евро, то в България струват 20 лв., и всичко беше така, с изключение на хранителните продукти. Това е супер нечестно, защото в БГ не получаваме по 680 E минимална заплата на месец!

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел на о-в Кефалния. Виж ТУК!

Една от основните забележителности на остров Кефалония е пещерата Melissani Cave, която се намира само на 2 км от град Сами. Представлява уникално скално образования с езеро, чиято дълбочина достига 39 метра! Пещерата е 160 м дълга и 40 м. широка. Сталактите вътре датират от около преди 20 000 г. Също така вътре са били намерени статуи на бог Пан и различните Нимфи. Посетителите може да се качат на лодка, за да се насладят на приказните цветове на водата, които постоянно се променят според местоположението на Слънцето в небосклона. Входът, когато ние бяхме там, струваше 7 Е/възрастен и 4 Е/деца над 5 год. Пещерата е отворена за посещения от 9ч. сутринта до късния следобед. На място има безплатен паркинг. Кучето безплатно! 🙂

В лодката влязохме всички, барабар с кучето и лодкарят ни откара навътре в езерото, където водата вече беше придобила красив тюркоазен цвят. След това ни закара вътре в пещерата, където също беше много интересно – много сталактити и сталагмити навсякъде.

Междувременно има още една известна пещера на острова – Drogarati, която също се намира близо до Сами.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

По време на краткия си 4-дневен престой на Кефалония, успяхме да си направим и разходка до столицата Аргостоли ( Argostoli ) – най-големият град на острова. Там намерихме интересен мост за пешеходци, който свързва единия с другия край на лагуната, а в самата лагуна от моста видяхме цели четири костенурки Карета-Карета. Това беше първото място, на което видяхме от тези костенурки на живо.

Две неща ни направиха впечатление на Кефалония – огромните планини и липсата на хора. Не че бяха кой знае колко високи, но планините някак изглеждаха огромни с дълбоките си дерета и стръмни пътища. А относно хората – ми нямаше такива. Преди около 60 години е имало силно земетресение, което е разрушило почти всички къщи на острова. В следствие на което една голяма част от хората са се изселили от острова по други места из Гърция. И сега, когато ние бяхме в Кефалония, навсякъде ни се стори доста пусто и изоставено.

Плажовете в Кефалония, които успяхме да посетим, бяха:

Фоки Бийч ( Foki )

Намира се в северната част на острова и само на няколко километра от Фискардо. Безплатен паркинг. Плажът беше сред маслинова горичка, което от своя страна го прави много интересен за плажуване. Брегът бе с големи и неудобни за ходене камъни, а водата – много прозрачна и чиста + онези гадните кафеви водорасли… Плажът се оказа много спокоен и подходящ за семейства с малки деца.

Плаж Миртос ( Myrtos )

Tова е един от най-популярните плажове в Гърция и не един път е печелил място за Най-добър плаж в южната ни съседка. Пътя до там беше също голяма забележителност, защото минаваше през едни супер, меко казано, стръмни и опасни завои. Има платен паркинг на място. Плажът определено спираше дъха и спокойно влизаше в графа WOW. 🙂 Стръмен бряг, синя вода, бели камъчета. Много красив отстрани, но определено не беше подходящ за малки деца.

Плажовете на Порос и Скала (Poros § Scala )

Минахме транзитно през тях, Хубави плажове с много и огромни комплекси наоколо. Тук явно се намират най-оживените курорти на острова. И тъй като “Гладна мечка хоро не играя“ решихме да си направим пикник на плажът, който е точно след този на Скала.За наша огромна радост там открихме гнездо с яйца от костенурки Карета-Карета.

ПОВЕЧЕ ЗА КОСТЕНУРКИ КАРЕТА-КАРЕТА – ПРОЧЕТЕТЕ ТУК

Плаж Петани ( Petani Beach )

Прекрасен плаж за деца, смесица от бели камъни, пясък и полегат бряг. Кристално синя вода и наличие на коралов риф. Плаж Петани бе най-доброто място за шнорхелиране от цялата ни Обиколка: Йонийски острови.

Плаж Кси ( Xy )

Плажът е известен с червения оттенък на пясъка. Подходящ е за кални бани, но като вода и пясък ни се стори доста мръсен и не стояхме дълго. Безплатен паркинг.

Следващата част от поредицата пътеписи за Гърция четете тук: Пътепис за Закинтос

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус до 10$ в сметката.

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: