Пътуване с кемпер: Загубени в Тоскана – Част 2

Какво е да се събудиш с прекрасна гледка към Тоскана, да се изкъпиш в истински термален извор и накрая да паркираш в град, където да те приветстват като важен гост на града, четете в следващата част от нашето Пътуване с кемпер до Западни Балкани и Италия.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –> ДЕН 10: Пътуване с кемпер: Загубени из Тоскана

Повече информация относно маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

Ден 11: „ЗАГУБЕНИ ИЗ ТОСКАНА“ – Част 2

MONTALCINO – MONTEPULCIANO – 30 км. ( 1:00 ч. )

С такава гледка към лозята на Тоскана, направо не ни се тръгваше, но на този ден ни предстояха още прекрасни преживявания. Затова закусихме, направихме си още снимки с прекрасната гледка и газ напред! Първо посетихме град Монтепулчиано.

Паркингът, на който спряхме, се намираше до гробището на града, на 10 минути от Стария град. Безплатен огромен паркинг на сянка и със следните координати:

43.092539      11.776455
N 43°5’33.14″      E 11°46’35.23″

Монтепулчиано е един от най-високо построените градове в Тоскана, на 665 м. надморска височина. Градът е известен с производството на вино. Както във всеки тоскански град, така и в Монтепулчано всяка година се празнуват традиционни фестивали. Най-специфичният местен такъв, се провежда през всяка последна неделя на месец август – Бравио дели Боти. Той включва състезание по търкаляне на големи барели из централните улици. Обикновено се състезават помежду си отбори, съставени от осемте групи или фракции (contrade) на града.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

Разходихме се из града. Може би защото бяхме дошли сутринта и по улиците още нямаше живот. Магазинчетата тепърва отваряха, туристите липстваха, дори едва намерихме откъде да купим пица за децата… Представяте ли си? В Италия да се чудим откъде да купим пица?! Вероятно поради тези причини Монтелчиано не ни грабна вниманието особено. Сигурно, ако бяхме дошли по-късно през деня, щеше да е коренно различно, но уви! Иначе приличаше на всички останали тоскански градчета като архитектура, дори имаше подготвени сцени на открито.

Имайте предвид, че влизането в Стария град на Монтелчиано с автомобил е забранено или поне е толкова сложно и тясно, че всеки неопитен турист би се отказал. Затова е хубаво да се потърсят места за паркиране извън Стария град.

MONTEPULCIANO – BAGNO VIGNONI – 22 км. ( 35 минути )

След Монтепулчино решихме, че вече сме се наситили на тосканска архитектура и градски пейзажи, затова се ориентирахме към една природна забележителност, която отново намерихме на картата в Гугъл, а именно термалния извор Bagno Vignoni. Пътят между Монтепулчиано и термалния извор също е панорамен път с много красиви пейзажи. Паркингът, на който спряхме, се намираше на следните координати:

43.02852      11.623533
N 43°1’42.67″       E 11°37’24.71″

Паркингът е предвиден за 4-5 кемпера и е напълно безплатен. Намира се на около 10 минути пеша от термалния извор. В близост има и друг по-голям паркинг, но той вече е платен. Също така съществуват два маршрута за придвижване до извора – по главния път нагоре към града или по пътека през гората. Ние минахме и по двата начина и препоръчваме главния път.
Като гледах в Гугъл Мапс как изглежда извора, си го представях в пъти по-голям от това, което намерихме, като отидохме на място. В началото дори останах малко разочарована – имаше просто един гьол – 10 на 2 метра, пълен с някаква мътна варовикова вода. Влязох веднъж и повече не посмях. В един момент обаче фокусирихме как на върха на хълма, откъдето се стичаше вода към този „гьол“,  се намираше нещо като естествен водопад. Първо аз се качих до там, а после извиках мъжа ми с децата. Голям кеф! Много силна струя топла минерална вода, която ни правеше естествен масаж на гърба и врата. Там поседяхме поне 30 минути, докато не дойдоха и други желаещи да се насладят на „термалния душ“. Известно време се опитвахме да игнорираме хората, като не им обръщахме никакво внимание, но когато дойдоха при нас, явно беше станало време да преотстъпим своето място под душа на тях. Още малко останахме там, след което тръгнахме обратно към кемпера. По пътя забелязахме, че градът се подготвя за някакъв бирфест, който щеше да се състои същата вечер.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетни места за настаняване в Тоскана. Виж ТУК!

BAGNO VIGNONI – FICULLE – 93 км. ( 2:00 ч. )

Потеглихме към мястото ни за нощувка.  Намираше се в град Ficulle на следните координати:

42.8302        12.0682
N 42°49’48.72″       E 12°4’5.52″

Представлява безплатен кемпер стоп, близо до парк с детска площадка, където има маси и пейки, а също така и опция за елетричество, което се плаща. Тъкмо спряхме и дойде някакъв човек, който ни се представи, приветства ни за добре дошли и ни даде брошура със забележителностите на града и информация относно неговата история. Също така ни обясни за кемперстопа и т.н. Много мил човек, жалко че бяхме там само за нощувка. Хапнахме, децата си поиграха на площадката и си легнахме. Междувременно дойдоха още няколко кемпера.

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 12: ПЛАЖОВЕТЕ КРАЙ АНКОНА И САН МАРИНО

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: