Пътепис за Йордания: НОЩУВКА СРЕД ПУСТИНЯТА ВАДИ РУМ

ПОВЕЧЕ ЗА МАРШРУТА И РАЗХОДИТЕ НИ В ЙОРДАНИЯ – вижте в ПЪТУВАНЕ ДО ЙОРДАНИЯ.

ПРОЧЕТЕТЕ И ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС ЗА ЙОРДАНИЯ – вижте в Петра – Царството на набатеитите и едно от седемте чудеса на света

След посещението на едно от Седемте чудеса на света – Петра, ето че днешният ден бе посветен на пустинята Вади Рум. Надявам се в този пътепис за Йордания и най-вече за пустинята Вади Рум да ви бъде полезен по време на подготовката на Вашето вълшебно пътуване в Йордания – земята на набетеитите.

Една от най-големите ми мечти беше да спя на палатка сред пустинята. Преди време бяхме в Мароко като част от един ТРАНСАНТЛАНТИЧЕСКИ КРУИЗ ОТ ЕВРОПА ДО КАРИБИТЕ, но тогава нямахме време нито да стигнем до пустинята Сахара, камо ли да спим там. Миналата година пък бяхме в Чили, в пустинята Атакама, където спахме в градчето Сан Педро, но не беше в палатка… Та едно от задължителните неща, които исках да направим по време на нашето кратко пътуване до Йордания е да спим сред пустинята Вади Рум по начина по който си го представях.

Разположена в южната част на Йордания, полупустинната долина Вади Рум е защитен природен резерват с площ около 700 кв.км. Червени пясъци и дюни, причудливи скални форми и гигантски каменни стени  – това е домът на три бедуински племена и техните стада от камили и коне. Тук водата има само едно значение – живот.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

В пустинята Вади Рум туризмът тепърва започва да се развива, но въпреки това има вече много кампове ( лагери ), където човек може да отседне. Повечето лагери може да се намерят в Booking.com. Цените на нощувка сред пустинята са учудващо ниски! След кратко разглеждане на предлаганите опции за кампове, се спряхме на Wadi Rum Legend camp, който се намира сравнително в началото на пустинята. Цената, която платихме за 4-мата в стая със собствен санитарен възел беше 27 динара или 60 лева!

КАКВИ СА ВАРИАНТИТЕ ЗА НОЩУВКА В ПУСТИНЯТА

– най-евтино е при камповете, чиито стаи са изцяло от плат ( дебел, но все пак плат ). При тях през нощта става много студено.

– една идея по-скъпо е при камповете, като избрания от нас, чиито стаи са със стабилна бетонова основа и изградени от дърво, което след това е обвито отвън и отвътре с дебел плат, който изолира. При тях пак е студено, но поне не става течение, както би било при стаите, които са само с плат.

– още по-скъпо е при камповете, чиито стаи са или изцяло изградени с бетон, или са като нашата стая, но с климатик.

– марсиански къщи – това е луксозното предложение за нощувка сред пустинята. Те са с огромни прозорци, , климатик, прозрачен таван, за да може да наблюдавате звездите нощем и още много екстри. Повечето кампове предлагат стаи със собствен санитарен възел, както и такива с общ на по-ниска цена.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетно настаняване в пустинята Вади Рум. Виж ТУК!

КАК ДА СТИГНЕТЕ ДО ПУСТИНЯТА ВАДУ РУМ

Начините отново са 3 – с автобус, кола под наем или такси, но като цяло, който и начин на придвижване да изберете, то вие ще стигнете най-много до Туристическия център на Вади Рум ( Visitor Center ). Оттам нататък е пустинята и може да се минава само с джипове. Общо взето идеята е като стигнете Туристическия център, оттам да ви заберат с джип от кампа, в който ще нощувате.

Междуградски автобус от Акаба до Вади Рум има сутринта много рано към 6-7ч. Също така от Петра към Вади Рум има също автобус по същото време – 6-7 часа сутринта.

Ние избрахме за трансфера от Акаба до пустинята да наемем такси, което да ни откара там за 30 динара в едната посока общо за всички. или общо 60 динара за двете посоки. Времето за пътуване беше малко над 1 час.

WADI RUM LEGEND CAMP

Нашият камп се състоеше се от 8-10 палатки (стаи), а отделно имаше една голяма палатка, която играеше роля на общо помещение, което се отоплява и където всички туристи се събирахме, за да си говорим и храним. Отделно имаше още една палатка, където може да се запали огън и който желае можеше да пуши наргиле. Мда, всички бедуини в пустинята пушат наргиле.

Wadi Rum Legend Camp се намира в подножието на огромна скала и разполага със собствена пясъчна дюна 🙂 След като едно младо момче на име Хасан дойде да ни вземе с джип от Туристическия център и ни докара до кампа, децата ни веднага се нахвърлиха на дюната – надолу, нагоре, въртейки се, пързаляйки се, скачайки, абе всякак. Голяма игра падна.

След кратка пауза, стаята ни беше готова и ние се настанихме. Стаята беше сууупер! Имаше спалня + единично легло, прозорец и собствен санитарен възел с много чиста баня. Навсякъде беше чисто, което е нещо учудващо за арабска страна. По леглата имаше по 2 дебели одеяла и 1 олекотена завивка, за да може да ни е топло през нощта.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

ТУР С ДЖИП В ПУСТИНЯТА

Всеки камп си има гид (водач), с който правят турове с джип в пустинята като туровете се разделят на 2-часов, 3-часов, 4-часов и 6-часов. При 6-часовият ще успеете да разгледате всички интересни места и забележителности в пустинята и дори ще ви направят типичен бедуински обяд. При 4-часовият отново разглеждате всичко, но без обяд.

Ние обаче решихме да се спрем на 2-часов тур, защото сметнахме, че децата няма да издържат дълго време да се возят с джип и общо взето се оказахме прави. Турът ни струваше 40 динара общо за четиримата. Първо отидохме до едни скали, където е сниман част от филма Марсианецът. От там имаше страхотна гледка към цялата пустиня. Успяхме да си направим семейни снимки благодарение на нашия страхотен гид Хасан, който препоръчваме с две ръце – беше изключително мил, вежлив, услужлив, снимаше ни, когато имаше нужда и се съобразяваше изцяло с нашите желания на кое място да отделим повече време и на кое е по-малко.

След това продължихме към една наистина огромна пясъчна дюна, откъдето също имаше страхотна 360-градусова гледка. Но на децата гледки не им трябват, пясък им дай 🙂 Смешното бе, че като пристигнахме дюната беше съвършено гладка и още никой не беше стъпвал по нея с изключение на пътеката, разбира се, по която туристите се качват до върха на дюната за снимки. НО нашите деца като видяха толкова много пясък им светна лампичката в главата, че трябва да се възползват от ситуацията и да се спуснат по него. Това и направиха – спуснаха се от супер високата дюна чак до долу. Не веднъж, не два, а сигурно 20 пъти се спускаха и качваха.Та така от гладка дюна стана това, че дойдоха едни българчета да развалят природната красота 🙂

Следваща спирка бе един бедуински лагер, където ни почерпиха с черен чай, затоплян на домашно огнище. Пред лагера имаше много камили, с които можеше да се снимаме или да се качим да яздим. Няколко камили се съгласиха да си правят селфита с нас, усмихнаха се и всичко се получи супер.

В близост до лагера се намираше и някакъв много стар йероглиф, издълбан на скала преди три-четири хиляди години. Той е служил за ориентир на керваните, когато са се придвижвали от Саудитска Арабия към Европа и тези надписи им показвали пътя. После преминахме през някакъв каньон, а накрая гледахме и залеза. Там направихме каменна кула, която показва на всички други посетители, че ние сме били там и никой не трябва да я събаря. На много места имаше други подобни кули. Идеята е, че и след 10 години ако се върнем, тази кула ще стои недокосвана.

След като се прибрахме в кампа, последва вечеря в отопленото общо помещение като имаше разни интересни арабски ястия. Вечерята беше на шведска маса и се доплащаше по 12 динара на човек, децата – безплатно. В цената бяха включени вода и безалкохолни напитки. Всички от персонала много се стараеха.

След вечеря отидохме отново на пясъчната дюна. Вече беше станало тъмно и небето беше обсипано със звезди. В далечината се виждаха светлините от друг камп. Аз, като професионален фотограф, се опитах да направя няколко нощни кадъра без статив – ами… колкото толкова.

ВРЕМЕТО В ПУСТИНЯТА

Няколко думи за времето в пустинята през Декември, когато беше нашето пътуване. Ами накратко – ако си на слънце е топло и за къс ръкав. Ако си на сянка – е за дебел суитчер или яке. Ако се возиш на джип е за шапка и яке. А когато залезе слънцето е време да си облечете най-дебелите дрехи, които носите.

Последният ни ден в Йордания започна с много студено събуждане. Температурите вън и вътре в стаята бяха около нулата, но въпреки това, тъй като бяхме завити с 3 дебели одеяла, не усещахме студа. Последва закуска, където домакините ни предложиха да ядем халва с кисело мляко, което според тях било много вкусна комбинация! После гидът от кампа ни върна до Туристическия център на Вади Рум, където ни чакаше нашия шофьор, за да ни върне обратно в Акаба.

Последва цял ден в Акаба. А какво правихме в Акаба и как решихме изненадващо да преминем израело-йорданската граница и се озовахме в Ейлат, четете в последния пост .

ПРОЧЕТЕТЕ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС ЗА ЙОРДАНИЯ – АКАБА (ЙОРДАНИЯ) И ЕЙЛАТ (ИЗРАЕЛ)

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: