Пътепис за остров Корфу

ПОВЕЧЕ ЗА МАРШРУТА НА ОБИКОЛКАТА И КОЛКО ПАРИ НИ ИЗЛЕЗЕ ВСИЧКО – ВИЖТЕ ТУК.

ОТ БЪЛГАРИЯ ДО ОСТРОВ КОРФУ С КОЛА

Пети Юни 2017г. Тръгване от Пловдив към обяд и пристигнахме в Сндански в 17 часа. За първи път бяхме там и си направихме разходка из центъра и красивия парк покрай реката. Вече ни намирисваше на гръцко – на много места имаше засадени маслинови дръвчета и някакви по-средиземноморски видове растения. Там, в центъра на Сандански, след четири часа пътуване и на 10 километра от Гръцката граница, осъзнахме, че сме тръгнали без пари! Шаш и паника!@! Сред бързането и приготвянето на децата и багажа, бяхме оставили всичките си пари кеш вкъщи. И вече беше късно, банките не работеха, а само след няколко часа вече щяхме да бъдем в Гърция. Това, което веднага направихме, беше да се обадим на родителите си, за да може на следващия ден да вземат парите и да ги преведат по банков път, а ние след това щяхме да си ги изтеглим от банкомат. След като уредихме подробностите по нашето финансиране 🙂 , тръгнахме към Гърция.

ПОВЕЧЕ ЗА ДОКУМЕНТИТЕ ПРИ ВЛИЗАНЕ В ГЪРЦИЯ С КОЛА, КАКТО И ГЛОБИТЕ НА ПЪТЯ – ПРОЧЕТЕТЕ В СТАТИЯТА ТУК.

Минахме границата неусетно и безпроблемно, след което поехме по пътя към Игуменица.

Разстоянието от КПП Кулата до Игуменица са 440 км, които ние взехме за 5 часа и пристигнахме в Игуменица към 2:30 през нощта. Пътят до Игуменица представляваше много добра магистрала със доста на брой и добре осветени дълги тунели.

Фериботът, който бях резервирала онлайн трябваше да отплава чак в 13:30 ч. Билетите за ферибота струваха 35 Е. Наложи се доста да кибичим на пристанището. Накрая като пристигнахме на остров Корфу всъщност пристигнахме никъде. Буквално никъде! То не беше град, то не беше село, а някакъв кър, където нищо няма и се чудехме на кого му е хрумнало да слага там ферибот.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

ОСТРОВ КОРФУ

Остров Корфу е втория по големина остров от групата на Йонийските острови. Той има площ 641 km2, дължина 58 km и широчина 27 km в най-широката си част. Северната му част е планинска, а южната е заета от равнини. В бреговете му плискат вълните си три морета: на запад – Йонийско море, на север – Адриатическо море, на юг – Средиземно море. Ето защо разхождайки се из цялия остров, ни направи впечатление колко зелено в навсякъде и колко цветни храсти има по извън градските пътища.

Корфу е много дълъг и тесен остров. Това означава, че тръгвайки от нашата квартира, която беше в южната част, трябваше да пътуваме над 90 минути с кола, за да стигнем до най-северната част, където са плажовете Sidari и Kassiopi. Така се получаваше, не толкова заради разстоянието (около 70 км.), а по-скоро заради задръстването в столицата Керкира. Там липстваха обозначителни табели и няколко пъти влизахме в самия град, след което се чудихме как да излезем по най-бързия начин. Ако и на Вас ви предстои транзитно минаване покрай Керкира, Ви съветваме, идвайки от южния край, да отбиете там, където има магазин LIDL вляво.

Водата на острова се характеризира с онзи изключително наситен син цвят ( не тюркоазен,  а наситено син ), което го прави лесно разпознаваем по снимки и картички.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел на о-в Корфу. Виж ТУК!

Столицата на острова е Керкира. Градът има своята история като част от Венецианската република в продължение на векове наред, от която са останали няколко крепости – тази, която е до морето ( Старата крепост ) и е с платен вход, докато тази, която е до рибарското пристанище ( New Venetian Fortress ) е безплатна и ние, разбира се, се възползвахме, за да я разгледаме. Тесните китни улички на Стария град, както и  магазинчетата, детските площадки, парковете и старите крепости ни оставиха много приятен спомен за този град, който Ви препоръчваме задължително да посетите по време на своята почивка в Корфу.

ЛЕФКИМИ

От Лефкими до нашата квартира, която се намиреше до плажа на Санта Барбара, имаше още 15 км. Хотелчето се казваше Nikos & Vivi Studios, а жената, която го стопанисваше – Виви, беше изключително мил и добросърдечен човек. В селцето, където спахме, нямаше абсолютно нищо интересно. Но пък точно в това беше и неговия чар. Всичко беше доста натуралистично, селско и дори диво. Имаше много маслинови дървета наоколо и затова решихме да си поръчахме зехтин на добра цена – 5 листра за 20 Е. Също така видяхме как живеят обикновените гърци, а не тези по курортите. Хората в това малко селце бяха изключително мили и дружелюбни. Честно казано, бяхме доста скептични към съседите гърци, но това първото ни впечатление от хората в това градче промениха изцяло нашето мнение за тях. Примери много – в магазинчето, когато купувах прясно мляко и те даваха близалки на децата, също така в един от ресторантите – водата и хлябът бяха безплатни.

Ето и плажовете, които успяхме да посетим по време на нашия 4-дневен престой на остров Корфу:

Плажът на Санта Барбара. Това беше първото място, на което се топнахме по време на нашия престой и се оказа изключително приятен пясъчен плаж с красиви варовикови отвестни скали наоколо. Не бих казала, че беше нещо WOW, но със сигурност надминаваше всички български плажове. Намира се в южната част на острова.

Плажът Сидари ( Sidari ). Това е най-известният курорт на остров Корфу и се намира на най-северната част от острова.

Неговата забележителност обаче не е самия плаж, а Каналът на влюбените, който определено си заслужава посещението. Плажът обаче не струва – ако харесвате претъпкани с шезлонги и чадъри плажове тип Слънчев бряг, то това е Вашето място. Навсякъде имаше заведения и  ресторанти. Почти нямаше място, където да може да се настаним, без да плащаме за чадър/шезлонг. Плажът беше пясъчен, дълъг и широк, но като вода и обстановка се доближаваше до всеки средностатистически български плаж. Сидари се води център на нощния живот на острова. Също така, от цялото ни пътешествие, именно там бяха най-добрите цени за хранене в ресторант – взехме си цяло плато с най-различни месца плюс картофки и всичко това ни излезна 6, 90 Е.

Плажът на Афионас ( Afionas ). Този плаж ни свари неподготвени, защото не знаехме, че ни очаква около 40 минути слизане по камъни и след това обратно катерене. Всички бяхме по джапанки, докато останалите туристи – по маратонки. Плажът определено ни хареса – беше каменист, но с онази пленяваща наситено синя на цвят вода…

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус до 10$ в сметката.

Плажът на Палеокастрица. Това се води един от най-хубавите плажове на Корфу и честно казано затова и очаквахме да е по-оживено. Отидохме там привечер и вече нямаше никой. Плажът изглеждаше добре, но ни се стори доста малък.

Плаж Исос ( Isos ). Безкрайно дълъг и много много широк плаж. Напълно див без никакви шезлонги, чадъри, съблекални и тоалетни. Плажът е изцяло с пясък и е подохдящ за водни спортове, защото се намира на такова място, че постоянно има вятър и вълни. Непосредствено до плажа се намират множество огромни пясъчни дюни. Водата обаче не впечатлява с нищо. Намира се в южната част на острова.

Плаж на Касиопи ( Kassiopi ). Плажът там беше страхотен! Снежнобели камъчета, коралов риф и тук-таме някоя друга рибка. Градът също беше много приятен с неговите тесни и китни улици и таверни.

Плажовете, за които не ни останаха време и сили, но са сред едни от най-препоръчваните плажове на остров Корфу бяха Chomi Бийч, който е достъпен само с лодка, и Agios Georgios, който е популярен заради водните спортове.

Прочетете и нашите разпокъсани записки относно плажовете, фериботите, дневния бюджет, костенурките, пътуването с куче, квартирите и пътищата в Гърция – Вижте ТУК.

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: