С кемпер из Северна Италия – Пиза и Тоскана

Какво е да видиш с очите си Наклонената кула в Пиза и да посрещнеш залеза в очарователната Тоскана, четете в следващата част от нашето Пътуване с кемпер до Западни Балкани и Италия.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –> ДЕН 8: Гардаленд – най-известният увеселителен парк в Италия

Повече информация относно маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

Ден 9: CHIARAVALLE – ПИЗА  – 190 км. ( 2:30 ч. )

През този ден планът беше да посетим първо Пиза и тъй популярната наклонена кула в града, след това да отидем на плаж и накрая да нощуваме в Тоскана.

ПАРКИРАНЕ В ПИЗА

И така, закусихме и потеглихме към Пиза. Още при предварителната подготовка, докато търсих в нета места за паркиране в Пиза се оказа, че там съществува огромен проблем с това. В приложението Park4night изчетох страшно много коментари как постоянно кемпери биват разбивани и има много вандалски прояви в града. Също така четох за следната схема: има много паркинги, които се водят, че са охранявани, а в същото време там се случват много кражби. Коментарите за всички паркинги в центъра на Пиза бяха много лоши, без изключение.

Единственият по-безопасен паркинг се намираше на доста отдалечено от Кулата място. В крайна сметка решихме, че ще рискуваме и ще спрем за 1-2 часа в центъра на Пиза, колкото да видим Кулата като оставим нашето куче Чарли вътре в кемпера, за да лае, да вдига аларма и да плаши евентуални крадци. Паркингът, на който спряхме, се намира на следните координати:

43.725201      10.3984
N 43°43’30.72″      E 10°23’54.23″

Паркингът не е особено голям, намира се в между жилищни сгради и до 14:00ч. се плаща по 1 евро/час, а сега това е безплатно. Когато пристигнахме там почти целия паркинг беше запълнен и едва намерихме местенце. Хубавото на този паркинг е, че се намира само на 5 минути от наклонената кула. Дори не очаквахме да е толкова близо. Както си вървим и в един момент бам (!) – Кулата точно пред нас.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

НАКЛОНЕНАТА КУЛА В ПИЗА

Впечатлението ни за кулата е, че наистина е страшно наклонена на една страна и сравнявайки я с околните сгради определено се отличава от километри. Наклонената кула в Пиза е една от най-известните забележителности в Италия. Тя е строена в продължение на 177 години. Кулата се накланя, тъй като е построена върху нестабилна основа от пясък и глина на брега на река. Обикновено туристите обръщат внимание само на кулата, която всъщност представлява камбанария към катедралата до нея. Там се намира и Площадът на чудесата.

През 2007 г. отклонението от върха на кулата е намалено успешно с 45 см, като са отнети 70 тона почва от северната й страна и са поставени баласт и метални тросове. Може да се влиза в Кулата, като ако искате да се качите догоре се плаща по 18 евро на човек. Работното време е от 8:30 до 22:00 ч.

Катедралата, която се намира до кулата, е безплатна за посещения, но се изисква да се изкарате безплатен пропуск, който може да вземете от информационния център, който се намира на същия площад, където се намира и наклонената кула. Целият площад е с просторни зелени площи, които бяха оградени.

Това, което няма как да пропусна да отбележа са тълпите туристи от сигурно всички държави на света, които се опитваха да бутнат кулата, да се подпрят на кулата, да хванат падащата кула – общо взето голямо позиране ставаше. Дори имаше опашки пред най-добрите места за позиране с кулата. Ние, за да не останем по-назад, и ние си направихме няколко снимки тип „хвани падащата кула“, но поради големия наплив от туристи не се получиха, така, както ни се искаше. Времето беше много горещо, а децата ни не бяха в настроение – просто не си падаха по наклонени кули 🙂

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Пиза. Виж ТУК!

ПИЗА – WHITE BEACH – 46 км. ( 60 минути )

И тъй като други забележителности в Пиза освен Кулата няма, се отправихме директно към следващата ни дестинация за деня, а именно White beach ( Белия плаж ). Той се намира на около 50 км южно от Пиза на западния бряг на Италия. На този плаж попаднах съвсем случайно докато разглеждах вкъщи Google Maps и тогава на сателитната карта забелязах, че изглежда много интересно, тъй като там водата ставаше много ярко синя. Наблюденията ми след проучване на плажовете през Интернет са, че в северна Италия като че ли няма хубави плажове като под „хубави“ имам предвид например гръцките или хърватските плажове – с тюркоазена вода и бели ситни камъчета. Затова в търсене на хубав плаж решихме все пак да посетим този White Beach.

WHITE BEACH – БЕЛИЯТ ПЛАЖ

Определено си заслужаваше всяка минутка прекарана на него! Много хубав впечатляващ плаж. Широк. Дълъг. На брега с много ситен розовеещ пясък. Водата наистина бе изключително светлосиня като този цвят най-вероятно се дължи на варовиковите скали, които се намират покрай плажа. Самият бряг е много полегат, което позволява да се влиза доста навътре, но трябва да се внимава, защото тук-там има изненади в морето като подводни скали или дупки. Не става за шнорхелиране, тъй като водата е мътна поради поради пясъка, който идва от скалите наблизо. В единият край на плажа има шезлонги и чадъри, но по-голямата част от плажа е отворена и безплатна за свободно плажуване.

Паркингът, на който спряхме, се намира на следните координати:

N 43°22’57.0″       E 10°26’14.2″

Паркирахме всъщност на улицата, която се намира най-близо до плажа, на около 5 минути от него. Безплатно е и има дървета по улицата, които пазят сянка. Изглежда безопасно място.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

ПЪРВА НОЩУВКА В ТОСКАНА С ИЗГЛЕД: ХЪЛМОВЕ С ЖИТО

След два-три часа плажуване, доволни от преживяното, решихме, че е време да се ориентираме към мястото ни за нощувка тази вечер. От плажа тръгнахме на изток директно към една от най-красивите провинции в Италия, а именно – Тоскана. Интересни градчета за посещение в района са Castagneto Carducci и Bolgeri, като последното е винарна, където паркингът се плаща 1 евро/час. Това са места които си бяхме набелязали и според това какво искаме да видим на момента да знаем накъде да се движим.

В крайна сметка тръгнахме към град Волтер и малко преди него отбихме към малкото градче Seline di volterra. Подминахме го и тръгнахме по Strada Regionale 439 Sarzanese Valdera – това е панорамен път със страхотна гледка към Тоскана. Е, на този път намерихме нашето местенце за нощувка. Неговите координати са:

43.350712       10.826964
N 43°21’2.56“     E 10°49’37.07“

Мястото представлява малка отбивка от пътя с място за 1-2 кемпера. Уникална гледка към житените хълмове на Тоскана. Близо е до пътя, но през нощта не е шумно, тъй като самият път не е натоварен и рядко минават коли. Паркирахме и като невидели излезнахме от кемпера да снимаме всичко навсякъде. После вечеряхме, изпратихме залеза и последваха още снимки. Изключителна атмосфера. Тишина. Спокойствие.

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 10: ИЗГУБЕНИ В ТОСКАНА – ЧАСТ 1

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: