С кемпер до Дубровник, Хърватия

Какво е да посетиш тъй популярния Дубровник и тъй непопулярния прекрасен плаж до него – Свети Яков, както и да нощуваш в двора на пожарната, откъдето на следващата сутрин да си налееш вода в кемпера, четете в следващата част от нашето Пътуване с кемпер до Западни Балкани и Италия.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 2: С кемпер до Будва и Котор – Перлите на Черна гора

Повече информация относно маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

Ден 3: КОТОР – ДУБРОВНИК – 91 км. ( 2:30 ч. )

Следващата ни дестинация беше Дубровник. От Котор до Дубровник са 91 км и се изминават за около два часа и половина с кемпера. Пристигайки в Дубровник, първо се пробвахме да влезем в централната част на Дубровник. Голяма грешка! Оказа се напълно невъзможно поради габаритите на кемпера, макар и да не е от най-големите кемпери. Просто улиците в централен Дубровник са ужасно тесни и в повечето случаи еднопосочни – дори две коли биха срещнали затруднение при разминаване.

Затова паркирахме на един безплатен обществен паркинг в жилищната част на Дубровник. Координатите са следните:

42.65095        18.078923
N 42°39’3.41″   E 18°444.12

Предимството на паркинга беше, че навсякъде покрай него имаше високи дървета, които правеха сянка и което си е от голямо значение през лятото. Недостатъкът му беше, че се намираше на повече от 40 минути пеша от Стария град на Дубровник. Има, разбира се, много автобуси, които минават наоколо и които може да се използват за придвижване.

Основната валута в Хърватия се казва хърватска куна като 1 куна е равна на 25 ст., а 100 куни са 25 лв.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНОСТИ В ДУБРОВНИК СА:

– Старият град
Зашеметяващите сгради, облицованите с мрамор улици и невероятната атмосфера правят разходката в Стария град изключително приятна. Главната улица – Страдун, започва със стар манастир и завършва с красив площад.
– Страдун
Страдун е прочутата пешеходна улица в стария град на Дубровник. Изградена е след голямото земетресение през 1667 г. Преди това там са се намирали сгради на благородници, а впоследствие сградите са с все така пищни фасади, но и са по-функционани. По Страдун ще срещнете голяма част от забележителностите на Дубровник като фонтаните на Онуфрий, Часовниковата кула, църквата „Свети Влах“, колоната на Орландо, двореца Спонза и още много други.
– Градските стени
Целият град, включително и пристанището, е заобиколен от стени, които са служели за защита от нападение по море. Те се простират в продължение на 2 км и на места достигат до 25 м ширина. Разходка по стените ви дава идеална възможност да видите средновековните и бароковите богатства на Стария град, включен в Списъка на световното наследство на ЮНЕСКО. Отворени са ежедневно и входът е 200 куни за възрастни и 50 куни за деца под 18 г., безплатно за деца под 5 г. Повече информация ТУК.
– Планината Сръд (Srd)
Планината точно северно от града осигурява великолепна гледка на крайбрежната ивица на Дубровник. Известно време въжената железница не се движеше, но вече можете да я използвате (разписание и цени на лифта тук: www.dubrovnikcablecar.com). Може да отидете до там с кола или пеша. Фантастичната гледка ще е вашата награда за трудното пътуване.
– По следите на Game of Thrones
Дубровник беше използван за снимачна площадка на сериала Game of Thrones, а вие можете да се включите в организирани турове, които ще ви разведат из локациите от снимките и ще ви разкрият тайни зад кадър.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Дубровник. Виж ТУК!

Ние, първо решихме да отидем до плаж Свети Яков, който се намира на другия край на Дубровник. Реално този плаж е най-хубавия плаж на Дубровник. Има и други, но те са твърде пренаселени и въобще не стават. На плаж Свети Яков водата е с тюркоазен цвят, много чиста, бели камъчета на брега и рибки в морето. Има още безплатна тоалетна, няколко съблекални и 1-2 ресторанта. Макар плажът да не е много голям, определено си заслужава посещението. До него се стига посредством много на брой стълби. Има автобуси, които свързват плажа с централен Дубровник, но имайте предвид, че южната част на Дубровник, където се намира плаж Свети Яков, е доста стръмна.

След това се насочихме към Стария град, който стигнахме за около 30-40 минути пеша от плажа. По пътя се насладихме на красиви морски гледки и на прекрасната хърватска архитектура. Също така по пътя има 2 места, където водата е влязла в голяма скала, издълбала я е и се е получило нещо като пещера.

Старият град на Дубровник (също както при Котор и Будва), се състои от много 3-4 етажни сгради, чиито фасади са от бял камък, между които сгради място са намерили тесни улички.  Тук обаче самият град е много по-голям с много повече туристи и огромно разнообразие от магазини с мода на световно известни дизайнери, наред с магазинчетата за сувенири. Минахме покрай пристанището, отъдето си взехме вкусен сладолед, а накрая си отдъхнахме на една от градските порти на име Пиле ( 🙂 ), където намерихме детска площадка.

Последваха 40 минути ходене пеша до кемпера и накрая всички бяхме каталясали. За съжаление имахме проблем с кемпера – тъй като по време на нашия престой в Дубровник го бяхме паркирали под не малък наклон, когато се върнахме, се оказа, че тоалетната е преляла (!) и вътре смърдеше ужасно! @@@@ Слава Богу, че само тоалетната беше за основно почистване.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

ПАРКИРАНЕ В РАЙОНА НА ДУБРОВНИК

Правилата за местата за паркинг в Хърватска не се различават много от тези в Черна гора – позволено е спирането само на определените за това кемпер-стопове и къмпинги. Възможно е спиране и на обществените паркинги, освен ако няма изрична забрана, че е забранен достъпът на кемпери и стига габаритите на кемпера да не пречат на движението. Намират се и някои безплатни местенца, но там може да ви направят проблем от полицията, особено ако сте решили да нощувате. В случая при нас никъде из Хърватска не се наложи да плащаме за паркинг, нито пък сме били глобявани.

След разходката ни из Дубровник, пътувахме още 15-20 минути до определеното ни място за нощувка, което се намираше в пристанищното селце Zaton. Ето и координатите:

42.6945     18.042
N 42°41’40.19    E 18°2’31.19

Пристигнахме на мястото и се оказа, че това е двора на пожарната на Zaton. Попитахме пожарникарите дали ще бъде проблем да нощуваме някъде встрани оттях и те казаха, че няма проблем. Подминахме пожарната и точно след нея влязохме в една много тясна изоставена уличка – перфектно място за спане. Никой не можеше да ни види и глоби, мястото беше доста закътано, на сянка и близо до кея на градчето – слизаш по стълби и си на морето. Нямаше плаж за къпане, а бетонен кей, където бяха вързани малки лодки. Наблизо имаше и голям футболен стадион. Това беше първата ни нощ на тишина.

След този изморителен ден синът ни Криско вече спеше, докато ние тримата с мъжа ми и дъщеря ми приготвихме набързо вечеря и си легнахме. Това беше първата ни нощ на тишина.

На следващия ден като се събудихме видяхме, че на 20 метра зад нас през нощта са дошли и нощували хора с кемперван и разпъната палатка. Направихме кратка сутрешна разходка в района на пристанището, закусихме и срам, не срам, помолихме пожарникарите дали може да налеем вода оттях. Те не ни отказаха, дори ни съдействаха.

Заредени с вода и настроение, се отправихме към следващата дестинация от нашето пътешествие – град Мостар в Босна и Херцеговина.

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 4: МОСТАР И ВОДОПАДИТЕ КРАВИЦЕ

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: