Мадейра

Пътепис: МАДЕЙРА ЗА 1 ДЕН

Из „Трансантлантически Круиз от Европа до Карибите“

МАРШРУТА НА ЦЕЛИЯ КРУИЗ, КАКТО И ОТДЕЛНИТЕ ПЪТЕПИСИ
ЗА ВСИЧКИ СПИРКИ ПО МАРШРУТА, може да видите ТУК.

Предишна спирка от КРУИЗА: МАЛАГА – Прочетете пътеписа за Малага

Какво е да се насладиш на изключително драматичните пейзажи и невероятната симбиоза от скали и вода на о-в Мадейра, да посетиш традиционна португалска къщичка и да усетиш духа на Рождество на запад от Африканския бряг, това са само част от преживяванията, които имахме по време на нашия еднодневен престой на о-в Мадейра, Португалия.

Още от самото начало казвам, че тук ще има повече снимки, отколкото думи. О-в Мадейра така ни впечатли и остана като незабравим спомен от нашия круиз.

И така… На 10-ти Декември акустирахме във Фуншал, столицата на о-в Мадейра. Това е идеалното място за тези, които обичат спокойствието и тишината, и по-специално любителите на природата. Островът предлага също така и достатъчно атракции и забавления, за да задоволи и най-капризния посетител.

От историческите паметници, площади и улички на столицата Фуншал, през приказни паркове, живописни села, невероятни пейзажи, впечатляващи вулканични пещери, пресечени брегови линии, красиви естествени плажове и спиращи дъха гледки… и не на последно място горите по северните склонове на Мадейра, които са включени в списъка като част от световното наследство на ЮНЕСКО.

Мадейра е малък остров и архипелаг, разположен в северната част на Атлантическия океан, между Канарските и Азорските острови, с площ 741 кв.км. и 260 000 жители. Открит е през 1418 г. от португалски моряци. Той е по-близо до Африканския бряг, отколкото до Португалския и затова има субтропичен климат.

Остров Мадейра е португалска територия, затова и езика и културата са типично португалски.

Известен е като „Остров градина”. А в една от многобройните легенди той е наречен „целувката на Господ” заради уникалната си природа. На територията му може да се открият над 700 000 хиляди растения.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Мадейра. Виж ТУК!

Вълшебни градини с орхидеи, лилии, магнолии, азалии… Дори има карнавал, посветен на цветята, който се провежда всеки месец Април.

През зимата средната температура е 20 градуса, а през лятото 24 – това прави Мадейра изключително благоприятно място за екзотична почивка.

Островът добил популярност в началото на 19 век, когато всяка година за зимните месеци тук идвало португалското кралско семейство, също и по-заможните жители на западна Европа, както и известни личности като Уинстън Чърчил и Бърнард Шоу.

Столицата Фуншал е един модерен, космополитен град, известен не само с луксозните си хотели и ресторанти, но и с това, че тук е роден футболистът Кристиано Роналдо.

Най-известните празници и обичай на острова са Мартенския карнавал, Фестивал на цветята, Фестивал на фойерверките, Фестивал на виното.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

Също така Новогодишното шоу с фейеверки във Фуншал е записано в Книгата на Гинес като най-пищното шоу с фойеверки в света.

И така, след такова съвсем семпло представяне, ето, че и на нас ни предстоеше да разгледаме това забележително място.

И така, първата ни среща с острова бе доста прогизваща. Още от сутринта ни посрещна истински порой.  Добре, че бях резервирала организирана тур из източната част на острова.

Шофьорът дойде да ни вземе направо от пристанището. Качихме се в минивана, след което събрахме и други туристи от града.

Целият остров, включително и столицата Фуншал, са с доста планински релеф.

Малко по малко дъждът спря и грейна слънце. Шофьорът постоянно ни разказваше откъде минаваме, какво наблюдаваме и спираше да правим панорамни снимки. Също така ни показваше различни плодови дръвчета покрай пътя – кеф ти авокадо, кеф ти ананас, кеф ти манго, банани, кафе, грозде и още куп непознати плодове. Имах чувството, че това е мястото в цялата ни планета, където може да се отглеждат всички възможни култури от всички климатични пояси. Също така разказа, че климатът в Мадейра е такъв, че в рамките на един ден да се сменят и четирите сезона.

Първо спряхме в малкото селце Camacha, където основното препитание, е да изработват традиционни плетени неща, за домакинството главно. Разгледахме магазина, а на другия етаж се намираше работилницата, където трима души показваха на живо как се плетат най-различни кошници, шапки, та дори и и мебели.

Оттам се изкачихме до връх Pico do Arieiro, който се намира на 1818 м. и е третия по височина на острова. Също така това е най-високият връх, до който може да се стигне с кола. Там трябваше да имаме страхотна драматична гледка, но късмета не беше с нас и имаше плътна мъгла и абсолютно нищичко не видяхме. Освен това, и ниските температури и вятъра съвсем допринесоха за лошото настроение на групата.

Прогнозата беше за 20 градуса и затова всички бяхме излезнали по суитчъри, но… горе в планината се оказа доста по-хладно. Добре, че децата не се разболяха.

Последва минаване през прекрасни селца, на фона на драматични хълмове и планини. Спряхме за малко на мястото Ribeiro Frio, откъдето започват т.н. levada walks ( канали за вода).

Следващата спирка беше град Сантана, който е може би основната забележителност на острова. В това градче може да се видят традиционни къщички от едно време –  цветни и уютни. Къщичките са на два етажа като на долния се намира гостната и едната спалня, а на горния – друга спалня.

Тъй като покривите на тези къщички са се правели изцяло от слама, кухните са се строили извън къщата за по-голяма безопасност. И днес има хора, които продължават да живеят в такива къщички, като повечето обаче са сменили сламенния покрив с ламаринен или друг по-безопасен.

Докато обикаляхме ни направи впечатление, че навсякъде из острова се набляга на Рождеството повече, отколкото на Дядо Коледа. В центровете на град Сантана и на следващия град, който посетихме – Machicoв, имаше разположени Сцени на Рождество, а също така имаше и макети посветени тематично на местния бит и култура.

След това шофьорът ни заведе в най-източната точка на остров Мадейра – Ponta de São Lourenço, където пред нас се откри спираща дъха гледка. Фантастично съчетание от скали и море. Бяхме свидетели на изключително драматичен пейзаж и станаха страхотни снимки.

На връщане минахме под летището, което се оказа, че влиза в класацията за най опасни летища в Европа. Накрая за малко да си изпуснем кораба – отидохме 15 минути преди да приберат стълбата за качване.

Следваща спирка от КРУИЗА: О-В ТЕНЕРИФЕ – Прочетете пътеписа за Тенерифе

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус до 10$ в сметката.

Още снимки, за които не остана място, може да видите по-долу:

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: