Слизане от кораба. От Неапол до Помпей.

Колко струва литър мляко в Италия, къде се намира един от най-големите катедрални органи в Италия и как нещата се опитаха да ни прецакат, но не успяха – това и още интересна информация, четете в настоящия пътепис за Помпей, част от поредицата пътеписи „С деца на Лазурния бряг + Средиземноморски круиз + Амалфийско крайбрежие“.

ВИЖТЕ МАРШРУТА, ПРОГРАМАТА И РАЗХОДИТЕ ЗА ЦЯЛОТО ПЪТУВАНЕ ТУК.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС ОТ ПОРЕДИЦАТА: ТУК

Последната спирка на круиза бе Неапол. Бяхме предупредени чрез ежедневния бюлетин, който сюардите донасяха в каютата, че в 7:00 сутринта трябва да освободим каютата. Така и направихме. После закусихме и малко след това, към 8:30 ч. слязохме от кораба. Ето това беше вече перфектно организирано, без тълпи и с музикален поздрав от Андреа Бочели „Time to say goodbay“.

АПАРТАМЕНТНИ НЕРАЗБОРИИ

Взехме си багажите от круизния терминал на пристанището в Неапол и се запътихме към предварително резервирания апартамент в град Помпей. Още докато излизахме от терминала обаче получих съобщение от апартамента, че резервацията е отменена! Причината – не сме били платили някакъв депозит. Тъй като не разполагахме с Интернет, докато пътувахме по море, предните дни не бях проверявала имейла и съм пропуснала съобщението, че ако до 24 часа не платим, си губим резервацията. Накрая се оказахме без резервация и без място за нощуване. Поне не изгубих никакви пари. В същото време се намирахме в Неапол – мръсен, шумен и неприветлив град.

Отнеме ми около 1 час, за да се успокоя и да проведа писмен разговор с хотела, който е отменил резервацията. Когато видях, че няма да се разберем с него и сега ми иска повече пари, отколкото сумата, на която бях резервирала, реших, че ще потърся и успях да намеря друг апартамент на същата цена, който се намираше отново на добро местоположение. Новият апартамент се казваше Le fanciulle di Pompei Suites и може да го разгледате ТУК.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Неапол и района. Виж ТУК!

Как да стигнем от пристанището на Неапол до град Помпей?

– от гара Porta Nolana се качваме на тъмно зелената линия на т.н. теснолинейка с маршрут Napoli – Scafati – Poggiomarino и слизаме на спирка Pompei (северната гара, която е зад Катедралата).
– от централната гара в Неапол с нормален влак към Салерно и слизаме на гара Помпей (южната гара)

И така, с целия багаж, куфари и раници, стигнахме до близката метростанция, за да се качим на метрото, което да ни отведе до централната жп гара, откъдето после трябваше с влак продължихме към град Помпей. Да, ама не! Пак греда! Поне един час чакахме в тъмната и изпълнена с горещ въздух метростанция долу под земята, тъй като имаше проблем с влаковете. И така, небивали проблеми се дотътрихме с влака до Помпей. Оказа се, че новият апартамент се намира на 2 минути от жп гарата и на 5 минути от центъра на града. Перфектна локация и приятен апартамент, оборудван с нови мебели и уреди.

Оставихме багажа, поотдъхнахме за кратко от сутрешните стресови емоции и излязохме на разходка из града.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус до 10$ в сметката.

ГРАД ПОМПЕЙ

Оказа се, че съвременният Помпей е много приятно градче с население малко под 24 000 души и се намира в подножието на вулкана Везувий. Имахме три нощувки там и по време на нашия престой градът трескаво се подготвяше за предстоящ музикален фестивал – имаше разпъната сцена и арт инсталации и графити на различни локации. Централната част на градчето беше малка, но красива, поддържана и чиста. На централния площад освен Катедралата на Помпей, в която е разположен един от най-големите органи в Италия, имаше и флагове на различни държави, включително и България.

Един път седнахме да вечеряме на ресторанта, който е точно на площада пред Католическата църква. Честно казано обслужването не беше на ниво, тъй като младата сервитьорка буквално не знаеше две думи на английски, което ни се стори много странно.

Няколко пъти по време на престоя ни посещавахме близкия голям супермаркет MD S.p.A. Първия път, когато стъпихме там, настана шок и ужас. Не от високите цени, а от ниските такива! Сигурно половината от продуктите струваха по-евтино отколкото в България. Например, ако в България литър прясно мляко е 2,50-3,00 лв., то в Помпей млякото струваше 1 евро! Супермаркета предлагаше и разнообразие от стоки. В Помпей също така има и огромен мол – Centro Commerciale La Cartiera, където като всеки мол има изобилия от магазини и заведения за хранене.

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС ОТ ПОРЕДИЦАТА –> АМАЛФИЙСКО КРАЙБРЕЖИЕ

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: