С кемпер до Будва и Котор – Перлите на Черна гора

Както е да посетиш перлите на Черна гора – Будва и Котор, да те вали няколко пъти пороен дъжд и да няма къде да се скриеш и накрая да насладиш на прекрасна вечеря на брега на Которския залив, четете в следващата част от нашето Пътуване с кемпер до Западни Балкани и Италия.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 1:От България през Македония, Косово до Албания

Повече информация относно маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

Ден 2: СЕВЕРНА АЛБАНИЯ – БУДВА – 123 км. ( 2:30 ч.)

След страшната буря, която преживяхме по време на първата ни нощ от пътешествието, на следващата сутрин се оправихме бързо и потеглихме от град за Будва в Черна Гора.

ЧЕРНА ГОРА

Основна парична валута в Черна гора – Евро ( Да, точно така, Черна гора не е в ЕС, но така са решили, че им харесва )

Пътищата в Черна гора са еднолентови и движението е много натоварено. Има един основен път, който се вие по едни високи планини и всички коли, камиони и автобуси минават през точно този път.

Преглеждайки маршрута решихме да не минаваме през Улцин, откъдето е главния път, а да отбием по някакъв по-пряк, отбелязан с бяло на картата – оказа се много тесен път наполовина асфалт, наполовина чакъл.

Преди Будва се намира градчето Свети Стефан с неговия едноименния остров Свети Стефан. Това е частен остров и представлява хотелски комплекс, който е посещаван от най-известните хора в света. Това е и най-престижният курорт в Черна Гора. До него се стига по изграден мост. Изглед към остров Свети Стефан има от главния път за Будва. Паркингът в курорта обаче е изключително скъп – около 10 евро/час за кемпери и 2 евро за леки автомобили и разбира се, поради тази причина решихме да го пропуснем.

МЕСТА ЗА КЕМПЕРИ В ЧЕРНА ГОРА

Местата за паркинг в Черна гора в почти всички случаи са платени – някои по-евтини, някои по-скъпи. Намират се и малко безплатни места, но се води, че първо – те са по-малко безопасни и има вероятност за вандалски прояви и второ, че може да ви направят проблем от полицията, че сте спрели там ( както ни направиха на нас – четете по-надолу ).

Имайте предвид, че на много места, които са безплатни, може да останете за през деня, но полицаите ще ви глобят, ако решите да нощувате там. Нощуването на кемпери извън обозначените места е забранено и се глобява. Ама наистина се глобява.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

БУДВА

В Будва прекарахме три-четири часа. Времето този ден не беше с нас – няколко пъти започваше да вали като порой и след това спираше. Общо взето само първите два дни от нашето пътуване времето беше дъждовно. През останалото време бе топло, сухо и на моменти приятно. 🙂

Паркингът, където оставихме кемпера, бе един наистина огромен паркинг с място за леки автомобили, кемпери, каравани и автобуси. Заплаща се по 1,5-2 Евро/час. Паркингът се намира близо до Стария град на Будва като разстоянието спокойно се изминава за около 15 минути и то с деца  Координатите са:

42.284737      18.83985
N 42°17’5.05   E 18°50’23.45

Старият град на Будва ни впечатли изключително много. Навсякъде беше чисто, фасадите на всички сгради бяха от бял камък, а улиците – едни павирани, теснички… през които се провираха рояци туристи. Точно до Стария град се намира яхтеното пристанище, където имаше много акостирали огромни луксозни яхти за чудо и приказ.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Будва. Виж ТУК!

Хапнахме по едно парче пица и след това се насочихме към плаж Morgen Beach. Той се намира близо до Стария град и до него се стига по дървена пътечка, построена въху крайбрежните скали. Оттам може да се насладите на страхотната гледка към Будва и там е перфектното място за красиви селфита.

Плажът Morgen също ни впечатли със своята бистра вода и чист плаж. Въпреки, че времето беше хладно и всеки момент се канеше да запали, успяхме все пак да се изкъпем във водата и изключително много ни хареса. Продължихме до края на плажа, пътеката ни заведе през едни малки пещери и стигнахме до високи скали, от където някои по-смели младежи скачаха в морето от 10-15 метра височина.

След това се върнахме към Стария град, където след цял ден чупене от страна на времето, най-накрая се изсипа силен порой. Започнахме да търсим къде да се скрием барабар още стотици туристи. Първия ни вариант бе под крепостните стени, но там в един момент стана доста пренаселено и затова пристъпихме към вариант Б – взехме си сладки понички за десерт и се настанихме в едно малка уютна сладкарница.

Будва, също както Котор и Дубровник, е много туристическо място, но в сравнение с другите два града, Будва ни хареса повече, тъй като стария му град има по-приятна атмосфера, и в същото време е модерен град. В някои пътеписи открих сравнението, че Будва съотвестства на нашия Слънчев бряг, но за нашите едва три-четири часа там няма как да потвърдим или опровергаем това твърдение., но определено смятаме, че градчето и плажа си заслужават да отделите от времето си, за да ги посетите.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

БУДВА – КОТОР – 24 км. ( 40 мин. )

КОТОР

Освен Будва, другото задължително градче, на което трябва да се отдели време и внимание в Черна гора, това е Котор. Той се намира в т.н. наречения Котоски фиорд, залив, на около 25 км. от Будва. По пътя за Котор има няколко места, където може да спрете и да се насладите на красивата гледка към фиорда. Най-хубавата гледка обаче се намира на отбивката със следните координати:

42.408769       18.769228
N 42°24’31.56   E 18°46’9.22

Освен гледка там има маса със столове, където може да обядвате или да посрещнете залеза. Влизайки в Котор ни посрещна огромно задръстване. Мястото, на което паркирахме, се намира на следните координати:

42.421101       18.7672
N 42°25’15.96″  E 18°46’1.92″

Представлява огромен паркинг, безплатен, но има глоба, ако решите да нощувате там. Това е единствения безплатен паркинг близо до центъра на Котор – намира се на около 10 минути пеша от Стария град. Когато ние пристигнахме (около 16:30 ч.) вече беше препълнен с коли и едва успяхме да намерим място. Навсякъде беше кално, поради дъжда, който се беше изсипал преди това. По пътя за Стария град се минава покрай пристанището, където заедно с малките рибарски лодки бяха акостирали и луксозни яхти, та дори и круизен кораб.

Стария град на Котор е по-голям от този Будва, но като визия и двата си приличат изключително много – фасадите на къщите са от бял камък, тесни калдаръмени улички, малки ресторантчета с единствената разлика, че в Котор като че ли са повече туристите. Влязохме в някои от църквите в града и там улучихме момчешки хор да пее.

Най-добрият начин да се разгледа Котор е да се изгубите в неговите симпатични, издържани във венециански стил улички. Може да започнете от Морската порта, точно до залива и оттам да се движите по часовениковата стрелка вътре в Стария град. Така ще видите повечето от основните забележителности, включително площад на оръжието, площад на бръшното, Морския музей, Църква Свети Лука и Църква Свети Никола.

Интересна забележителност в Котор е крепостната стена, която е построена по протежение на високата скала, която се намирам непосредствено до Котор. Достъпът до стената е платен.

Децата вече се бяха скапали от ходене, барабар с нас, когато се изля втори порой за деня. Всички туристи се разбягахме и се скрихме под чадърите на най-близкото заведение. Персоналът на заведението обаче като видя, че дъждът се усилва, започна да прибира чадърите и ни направи забележка да се махнем от там. Видяха, че това няма как да се случи и се отказаха. Дъждът скоро спря и ние потеглихме обратно към кемпера. Там ни чакаше Чарли, нашето куче кемперопазач.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Котор. Виж ТУК!

Този ден още не беше свършил. Предстоеше ни още съвсем малко пътуване до мястото ни за нощувка. Тъй като на паркингите в градовете е забранено да се нощува, затова си бяхме набелязали местенце извън града на самия бряг на залива след Котор, близо до град Пераст. Координатите на мястото за нощувка бяха следните:

42.486458     18.765798
N 42°29’11.24   E 18°45’56.87

Которският залив ( известен още като най-южният фиорд в Европа ), погледнат на картата, много прилича на пеперуда. Паркингът, на който нощувахме представлява всъщност пътна отбивка на първия голям завой на т.н. пеперуда. Мястото е със страхотна гледка към водата, в подножието на високи скали, но е доста шумно, тъй като оттам минава основния трафик около залива.

Паркирахме, изкарахме си маса, столчета, всичко, както трябва, направихме хапване и в един момент спря до нас една кола и почна да ни говори разни неща, които не разбирахме. Предполагаме, че ни пита какво правим тук и че ще се обади на полицията. Веднага след това на юруж прибрахме всичко вътре. Така и не дойдоха след това от полицията да ни правят проблем. На същото място, близо до нас, беше спрял един миниван, но хората си стояха само вътре и не смееха да излязат. Да… не бяха като нас – цялата чаршия отвън, кучето лае след всяка минала кола, децата плачат, че са гладни, мъжа ми се бори с газовата печка, а аз се състезавам да вляза в Книгата на Гинес по най-бързо приготвяне на Шопска салата!

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 3: ДУБРОВНИК

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: