С кемпер до Дубровник, Хърватия

Какво е да посетиш тъй популярния Дубровник и тъй непопулярния прекрасен плаж до него – Свети Яков, както и да нощуваш в двора на пожарната, откъдето на следващата сутрин да си налееш вода в кемпера, четете в следващата част от нашето Пътуване с кемпер до Западни Балкани и Италия.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 2: С кемпер до Будва и Котор – Перлите на Черна гора

Повече информация относно маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

Ден 3: КОТОР – ДУБРОВНИК – 91 км. ( 2:30 ч. )

Следващата ни дестинация беше Дубровник. От Котор до Дубровник са 91 км и се изминават за около два часа и половина с кемпера. Пристигайки в Дубровник, първо се пробвахме да влезем в централната част на Дубровник. Голяма грешка! Оказа се напълно невъзможно поради габаритите на кемпера, макар и да не е от най-големите кемпери. Просто улиците в централен Дубровник са ужасно тесни и в повечето случаи еднопосочни – дори две коли биха срещнали затруднение при разминаване.

Затова паркирахме на един безплатен обществен паркинг в жилищната част на Дубровник. Координатите са следните:

42.65095        18.078923
N 42°39’3.41″   E 18°444.12

Предимството на паркинга беше, че навсякъде покрай него имаше високи дървета, които правеха сянка и което си е от голямо значение през лятото. Недостатъкът му беше, че се намираше на повече от 40 минути пеша от Стария град на Дубровник. Има, разбира се, много автобуси, които минават наоколо и които може да се използват за придвижване.

Основната валута в Хърватия се казва хърватска куна като 1 куна е равна на 25 ст., а 100 куни са 25 лв.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНОСТИ В ДУБРОВНИК СА:

– Старият град
Зашеметяващите сгради, облицованите с мрамор улици и невероятната атмосфера правят разходката в Стария град изключително приятна. Главната улица – Страдун, започва със стар манастир и завършва с красив площад.
– Страдун
Страдун е прочутата пешеходна улица в стария град на Дубровник. Изградена е след голямото земетресение през 1667 г. Преди това там са се намирали сгради на благородници, а впоследствие сградите са с все така пищни фасади, но и са по-функционани. По Страдун ще срещнете голяма част от забележителностите на Дубровник като фонтаните на Онуфрий, Часовниковата кула, църквата „Свети Влах“, колоната на Орландо, двореца Спонза и още много други.
– Градските стени
Целият град, включително и пристанището, е заобиколен от стени, които са служели за защита от нападение по море. Те се простират в продължение на 2 км и на места достигат до 25 м ширина. Разходка по стените ви дава идеална възможност да видите средновековните и бароковите богатства на Стария град, включен в Списъка на световното наследство на ЮНЕСКО. Отворени са ежедневно и входът е 200 куни за възрастни и 50 куни за деца под 18 г., безплатно за деца под 5 г. Повече информация ТУК.
– Планината Сръд (Srd)
Планината точно северно от града осигурява великолепна гледка на крайбрежната ивица на Дубровник. Известно време въжената железница не се движеше, но вече можете да я използвате (разписание и цени на лифта тук: www.dubrovnikcablecar.com). Може да отидете до там с кола или пеша. Фантастичната гледка ще е вашата награда за трудното пътуване.
– По следите на Game of Thrones
Дубровник беше използван за снимачна площадка на сериала Game of Thrones, а вие можете да се включите в организирани турове, които ще ви разведат из локациите от снимките и ще ви разкрият тайни зад кадър.

ПОЛУЧЕТЕ 41 долара ОБРАТНО ПРИ РЕЗЕРВИРАНЕ ПРЕЗ AIRBNB.COM

Ние, първо решихме да отидем до плаж Свети Яков, който се намира на другия край на Дубровник. Реално този плаж е най-хубавия плаж на Дубровник. Има и други, но те са твърде пренаселени и въобще не стават. На плаж Свети Яков водата е с тюркоазен цвят, много чиста, бели камъчета на брега и рибки в морето. Има още безплатна тоалетна, няколко съблекални и 1-2 ресторанта. Макар плажът да не е много голям, определено си заслужава посещението. До него се стига посредством много на брой стълби. Има автобуси, които свързват плажа с централен Дубровник, но имайте предвид, че южната част на Дубровник, където се намира плаж Свети Яков, е доста стръмна.

След това се насочихме към Стария град, който стигнахме за около 30-40 минути пеша от плажа. По пътя се насладихме на красиви морски гледки и на прекрасната хърватска архитектура. Също така по пътя има 2 места, където водата е влязла в голяма скала, издълбала я е и се е получило нещо като пещера.

Старият град на Дубровник (също както при Котор и Будва), се състои от много 3-4 етажни сгради, чиито фасади са от бял камък, между които сгради място са намерили тесни улички.  Тук обаче самият град е много по-голям с много повече туристи и огромно разнообразие от магазини с мода на световно известни дизайнери, наред с магазинчетата за сувенири. Минахме покрай пристанището, отъдето си взехме вкусен сладолед, а накрая си отдъхнахме на една от градските порти на име Пиле ( 🙂 ), където намерихме детска площадка.

Последваха 40 минути ходене пеша до кемпера и накрая всички бяхме каталясали. За съжаление имахме проблем с кемпера – тъй като по време на нашия престой в Дубровник го бяхме паркирали под не малък наклон, когато се върнахме, се оказа, че тоалетната е преляла (!) и вътре смърдеше ужасно! @@@@ Слава Богу, че само тоалетната беше за основно почистване.

ПАРКИРАНЕ В РАЙОНА НА ДУБРОВНИК

Правилата за местата за паркинг в Хърватска не се различават много от тези в Черна гора – позволено е спирането само на определените за това кемпер-стопове и къмпинги. Възможно е спиране и на обществените паркинги, освен ако няма изрична забрана, че е забранен достъпът на кемпери и стига габаритите на кемпера да не пречат на движението. Намират се и някои безплатни местенца, но там може да ви направят проблем от полицията, особено ако сте решили да нощувате. В случая при нас никъде из Хърватска не се наложи да плащаме за паркинг, нито пък сме били глобявани.

След разходката ни из Дубровник, пътувахме още 15-20 минути до определеното ни място за нощувка, което се намираше в пристанищното селце Zaton. Ето и координатите:

42.6945     18.042
N 42°41’40.19    E 18°2’31.19

Пристигнахме на мястото и се оказа, че това е двора на пожарната на Zaton. Попитахме пожарникарите дали ще бъде проблем да нощуваме някъде встрани оттях и те казаха, че няма проблем. Подминахме пожарната и точно след нея влязохме в една много тясна изоставена уличка – перфектно място за спане. Никой не можеше да ни види и глоби, мястото беше доста закътано, на сянка и близо до кея на градчето – слизаш по стълби и си на морето. Нямаше плаж за къпане, а бетонен кей, където бяха вързани малки лодки. Наблизо имаше и голям футболен стадион. Това беше първата ни нощ на тишина.

След този изморителен ден синът ни Криско вече спеше, докато ние тримата с мъжа ми и дъщеря ми приготвихме набързо вечеря и си легнахме. Това беше първата ни нощ на тишина.

На следващия ден като се събудихме видяхме, че на 20 метра зад нас през нощта са дошли и нощували хора с кемперван и разпъната палатка. Направихме кратка сутрешна разходка в района на пристанището, закусихме и срам, не срам, помолихме пожарникарите дали може да налеем вода оттях. Те не ни отказаха, дори ни съдействаха.

Заредени с вода и настроение, се отправихме към следващата дестинация от нашето пътешествие – град Мостар в Босна и Херцеговина.

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 4: МОСТАР И ВОДОПАДИТЕ КРАВИЦЕ

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: