От Хърватия до езерото Гарда в Италия + Парк Natura Viva

Какво е да тръгнеш от Хърватия, да се блъснат в теб в Словения и да попаднеш в страшно задръстване на италианска магистрала, също така да влезнеш с кемпер между жирафи, тигри и хиени, четете в следващата част от нашето Пътуване с кемпер до Западни Балкани и Италия.

КЪМ ПРЕДНИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 6: С кемпер из Хърватия – От Трогир през Задар до Фузине

Повече информация относно маршрута, разходите и всички пътеписи от пътешествието може да откриете ТУК.

Ден 7: FUZINE – ЕЗЕРОТО ГАРДА – 370 км. ( 5:00 ч. ) + PAPCO NATURA VIVA

СЛОВЕНСКИ УЧАСТЪК ОТ ПЪТЯ

На този ден закусихме на открито отново с изглед към пресъхналото езеро и веднага след това потеглихме към Италия. Подминахме град Риека и влезнахме в Словения. Там имахме да минем транзитно 50-60 километров участък от границата с Хърватска до границата с Италия. За тови участък НЕ се изисква винетка, тъй като не е магистрала, а първокласен път и то доста натоварен. Веднъж вече са ни глобявали в Словения за липса на винетка, затова този път се постарахме да проверим няколко различни източника за достоверна информация.

В Словения имахме и малък инцидент – както си шофирах ( нали ви казах, че половината път аз съм шофирала кемпера 🙂 ) колата пред мен заби спирачки изведнъж. Аз от своя страна също успях да спря успешно, но зад мен имаше ТИР, който явно бе беше успял да реагира толкова бързо и леко бе допрял багажника за колелета, който беше закрепен на задната част на кемпера. Този факт обаче установихме чак след като пристигнахме в Италия и вече беше твърде късно да търсим начини за разрешаване на казуса. Слава Богу, това не ни създаде проблеми със собствениците на кемпера при неговото връщане.

Продължихме към Триесте, където попаднахме в ужасно задръстване на магистралата. Впечатлението ни за италианските магистрали от предни години, е че са много широки, перфектно осветени и доста натоварени с тежко товарни автомобили. Този път обаче се оказа, че в много участъци от пътя се ремонтират и голяма част от магистралите са или напълно затворени или е отворено само едното платно, което съответно води до огромни задръствания. Такъв бе случая в района на Триесте – ремонт и задръстване, в което изгубихме около 40 минути.

Предварително си бях набелязала някои от забележителностите във Верона, които да видим в случай, че ни остане време. Е, сметнахме, че няма да имаме време за тях, така подминахме Верона и стигнахме района на езерото Гарда.

Беше станало към 14-15 ч. следобед и семейният съвет реши, че най-подходящото нещо, което може да направим този следобед, е да посетим Papco Natura Viva – или иначе казано – тамошната зоологическа градина. След 5 изтощителни часа пътуване с кемпера, разходката между животните щеше да ни дойде добре.

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

PAPCO NATURA VIVA

Паркът Натура Вива представлява зоопарк, разделен на две части – сафари и фауна.

Сафари паркът е място, където посетителите влизат с тяхното лично превозно средство – лек автомобил или кемпер, както беше в нашия случай, а животните са пуснати на свобода. Сафари паркът от своя страна също е разделен на две части – на тревопасни и хищници. Първо влязохме при тревопасните, които бяха пуснати свободно да се движат навсякъде. Видяхме покрай нас да се разхождат кравички, различни видове птици и говеда, дори и жирафи. След това преминахме към хищниците, където видяхме лъв, хиени и тигри, които за наше съжаление не бяха пуснати на свобода, а живееха в доста големи парцели специално пригодени за тях.

Фауна паркът е типичен зоопарк, където животните си имат определени кътове (клетки), където живеят, а ние, посетителите, се разхождаме пеша и ги разглеждаме. Там прочетохме полезна информация за някои представители от животинския вид и техният начин на живот. Условията за отглеждане са много добри, чисто е и има огромно разнообразие от животински видове. Отделно намерихме детска площадка, а малко след това се намира и секторът за Динозаври, които са в истинския си размер, в който са живели преди много години.

Papco Natura Viva e oпределено едно прекрасно място за семейно посещение с деца. Входът е 22 евро за възрастни и 17 евро за деца от 6 до 12 години, a под 6 г. е безплатно.

След няколко часа обикаляне из парка, решихме, че вече е време да се продължим към мястото ни за нощувка.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус от 10$ в сметката.

НОЩУВКА НА ЕЗЕРОТО ГАРДА

В района на езеро Гарда е много трудно да се намери безплатно място за нощувка, тъй като навсякъде има къмпинги, които пък от своя страна са най-често избирана опция за хората, пътуващи с кемпер. Също така има опасност, когато паркираш кемпера на улицата близо до къмпинг, тогава собствениците на къмпинга да те докладват в полицията. В крайна сметка след доста проучване и четене на ревюта в приложението Park4night решихме да нощуваме на следното място с координати:

45.457743     10.704536
N 45°27’27.87″     E 10°42’16.32″

Това е единственият паркинг по време на нашето 15-дневно кемпер приключение, за който се наложи да плащаме за нощувка – струваше ни 10 евро за 24 часа. Намира се точно на брега на езерото Гарда с прекрасна гледка и детска площадка. Паркингът беше достатъчно голям и разполагаше с контейнери за разделно събиране на боклука. Имаше парко места на сянка и определено е едно от малкото евтини места за нощувка с кемпер в района на Гардаленд.

Всъщност паркингът е точно непосредствено до Гардаленд, залепен за гърба на увеселителния парк. Имайте предвид, че Гардаленд работи през лятото до 23 часа и съответно дотогава траеше и шумотевицата. Води се, че това е паркинг към малкото заведение наблизо. Отидохме до заведението, попитахме дали може да паркираме вътре и след като платихме, вдигнаха бариерата и готово!

За тази нощ се бяхме събрали около пет-шест кемпера като всеки си беше разпънал масата и столовете до неговия си кемпер, а само нашите деца търчаха из цялата поляна отпред.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел край езерото Гарда. Виж ТУК!

РАЙОНА ОКОЛО ГАРДАЛЕНД И ЕЗЕРОТО ГАРДА

Паркирахме и решихме да се разходим в района на езерото. Изключително приятно местенце за разходка. По крайбрежната алея хората можеха да спортуват, да карат велосипед или просто да се разхождат като нас. Един след друг бяха наредени множество къмпинги.

След това завихме към центрлния булевард, за да потърсим хранителен магазин. Освен всякакви магазинчета за дрехи и сувенири, в района около Грдаленд има голямо разнообразие и от ресторанти, кафенета, закусвални, има и магазини Lidl и Т-market. Интересен факт, който отбелязахме, е, че работното време на всички магазини беше поне с 2 часа по-малко отколкото в България и или отварят по-късно или затварят по-рано. Явно италианците не са работохолици като нас 🙂

Трябваше да бъде кратка разходка, толкова ни харесваше и да вървим край брега, че се отдалечихме достатъчно много, че след това едва едва се дотътрихме до кемпера. Вечеряхме набързо и легнахме да спим. На следващия ден ни предстоеше нещо много вълнуващо – да посетим ГАРДАЛЕНД.

КЪМ СЛЕДВАЩИЯ ПЪТЕПИС –-> ДЕН 8: ГАРДАЛЕНД

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: